اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره استاندارد خوزستان انجام شد

آزمون وسائل توزین و سنجش کسبه کلانشهر اهواز

کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: آزمون یک هزار و 14 وسیله توزین و سنجش کسبه کلانشهر اهواز توسط استاندارد خوزستان انجام شد.

آزمون وسائل توزین و سنجش کسبه کلانشهر اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان، رمضان پیرمرادی اظهار کرد: با استناد به فصل ششم از ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش موضوع بند هفت ماده20 قانون اصلاح قوانین و مقررات مصوب سال 75 و مواد 22،23 و24 در شرح وظایف دارندگان اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، می‌بایست هر وسیله سنجش حداقل یکبار در سال مورد ارزیابی صحت عملکرد که آزمون نامیده می شود قرار گیرد.

وی افزود: این مهم توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران و یا شرکت‌های مجری تایید صلاحیت شده به نیابت از این سازمان صورت می‌گیرد.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: یک هزار و 14 وسیله توزین و سنجش کسبه کلانشهر اهواز توسط شرکت همکار مورد تائید صلاحیت قرار گرفته توسط این اداره کل مورد آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش قرار گرفت.

پیرمردای تصریح‌کرد: تعداد یک هزار و یک عدد از آنها الزامات اندازه‌شناسی را برآورده کرده و از صحت کار مناسبی برخوردار هستند و برچسب آزمون دوره‌ای سال 1392 روی آنها نصب است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد 13 وسیله نیز مردود و نیازمند اصلاح و تعمیر شناخته شده و به صاحبان آن‌ها مهلت معین جهت اصلاح و تعمیر و یا جایگزینی وسیله داده شده است.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان خاطرنشان‌کرد : شهروندان در هنگام خرید اقلامی که نیازمند توزین هستند حتماً ترازوی مورد استفاده توسط فروشندگان دارای برچسب معتبر آزمون دوره‌ای که نشانگر صحت کار وسیله است، باشد و در صورت عدم مشاهده برچسب فوق از خرید اجناسی که با ترازو فاقد برچسب، توزین شده خودداری و مراتب را جهت رسیدگی قانونی به این اداره کل منعکس کنند.

انتهای پیام/72008/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول