اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی پروژه بی‌.‌آر‌.‌تی اصفهان:

خطوط BRT اصفهان دارای استاندارد‌های حمل و نقل عمومی است

مدیر اجرایی پروژه بی‌.‌آر‌.‌تی اصفهان گفت: خط یک BRT اصفهان استاندارد‌های مورد نیاز برای حمل و نقل عمومی را دارد و اصفهان با راه‌اندازی شش خط BRT به یک شهر حمل و نقل محور تبدیل می‌شود.

خطوط BRT اصفهان دارای استاندارد‌های حمل و نقل عمومی است

علیرضا صلواتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به انتقاد‌های وارد شده به راه‌اندازی خطوط BRT در اصفهان اظهار کرد: اشغال یک خط از خطوط خیابان برای تردد اتوبوس‌های تندروی شهری یکی از انتقاد‌های وارد شده نسبت به راه‌اندازی خطوط BRTدر اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته این خط مسیری برای تردد وسایل نقلیه شخصی بوده است و با اشغال این خط توسط اتوبوس‌های تندروی شهری امکان تردد وسایل نقلیه شخصی در این خط وجود ندارد، اضافه کرد: به گفته برخی از مخالفان راه‌اندازی خطوط BRT، راه‌اندازی این خطوط سبب محدود شدن عرض خیابان و افزایش ترافیک شده است.

مدیر اجرایی پروژه بی‌.‌آر‌.‌تی اصفهان با تاکید بر اینکه در گذشته امکان پارک‌های دوبله و سوبله در برخی از خیابان‌های دارای عرض بیشتر وجود داشته، اما با محدود شدن عرض این خیابان‌ها برای راه‌اندازی خطوط BRT، امکان توقف ممنوع و پارک‌های دوبله و سوبله در این خیابان‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: این موضوع نیز سبب اعتراض‌هایی از سوی برخی از افراد شده است.

وی ادامه داد: حذف خطوط اتوبوس‌رانی موازی با خطوط BRT نیز یکی دیگر از انتقاد‌های شهروندان به راه‌اندازی این خطوط در اصفهان بوده است.

صلواتی با بیان اینکه راه‌اندازی خطوط جدید در خیابان‌ها در کوتاه‌مدت سبب کاهش ترافیک می‌شود، اما این خطوط در بلند‌مدت افزایش بار ترافیکی را به دنبال دارد، تاکید کرد: خطوط جدید پس از مدتی اشباع می‌شوند و بار ترافیکی شهر را افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه حدود 420 هزار خودرو در سطح شهر تردد می‌کنند و تردد این خودرو‌ها سبب افزایش بار ترافیکی شهر می‌شود، افزود: برای کاهش و روان‌سازی ترافیک موجود در شهر ناگریز به توسعه وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر هستیم.

مدیر اجرایی پروژه بی‌.‌آر‌.‌تی اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان باید از حمل و نقل عمومی منظم و یکپارچه برخوردار شود، گفت: در حال حاضر سیستم حمل و نقل عمومی شهر اصفهان از شاخصه‌های استاندارد برای تشویق مردم به سوی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه خطوط BRT اصفهان استاندارد‌های مورد نیاز برای حمل و نقل عمومی را دارد و اصفهان با راه‌اندازی شش خط BRT به یک شهر حمل و نقل محور تبدیل می‌شود، اظهار کرد: خط یک BRTاصفهان طی دو فاز سرویس‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهد.

صلواتی به رضایت‌مندی شهروندان از فعالیت اتوبوس‌های تندرو شهری در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: رضایت‌مندی مسافران خط یک BRT اصفهان بیش از 90 درصد است و مردم اصفهان برای استفاده از اتوبوس‌های فعال در این خط استقبال چشمگیری دارند.

وی با اشاره به تعداد مسافران خط یک BRT اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 100 هزار نفر در خط یک  BRT اصفهان سرویس‌دهی می‌شوند.

انتهای پیام/63004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول