اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

بازار در احاطه مصالح ساختمانی غیراستاندارد/ کمترین حوادث را در گودبرداری غیراصولی داریم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه بازار با تورم بسیار زیادی روبروست، گفت: بازار پر از مصالح ساختمانی غیراستاندارد است در حالیکه استاد کار ماهر در حد کافی در گلستان وجود ندارد.

بازار در احاطه مصالح ساختمانی غیراستاندارد/ کمترین حوادث را در گودبرداری غیراصولی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین ویزواری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: اجازه نمی‎دهیم افراد فاقد صلاحیت در امر ساخت و ساز دخالت کنند و در این راستا نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مالکان تمایل به استفاده از مجریان ذیصلاح و خدمات مهندسی ندارند، تصریح کرد: اکثر مالکان به دنبال کسانی هستند که کمتر سر کار آیند در حالیکه مهندسان ما نمایندگان قانونی فنی و بهره‎برداران آینده ساختمان هستند نه مالکان امروز؛ که در این راستا مسلماً با مالکان اصطکاک‎هایی به وجود خواهد آمد.

ساخت و سازها در مرکز استان رو به پیشرفت است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ابراز داشت: مالکان ساختمان اختیارات کافی به مجریان ذیصلاح نمی‎دهند، فقط کوهی از مسئولیت برای مجریان خواهند گذاشت که جبران خسارت‎های احتمالی را در آینده در پی دارد.

ویزواری با اشاره به اینکه ساخت و سازها در مرکز استان رو به پیشرفت است، گفت: ساخت و ساز در گلستان در مقایسه با گذشته بسیار بهتر شده است چنانچه اجرای بتن شاید در پایین‎ترین کیفیت بود اما امروزه استفاده از بتن آماده در اکثر نقاط شهر به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان یک سند رسمی است، اذعان کرد: این شناسنامه حاوی اطلاعات فنی و ملکی یک ساختمان است که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می‎شود و باید در تمام نقل و انتقالات ساختمانی تحویل خریداران شود تا خریداران از مشخصات ساختمان مطلع شوند.

گودبرداری غیراصولی ناشی از بکارگیری افراد غیرمتخصص است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اشاره به اطلاعات موجود در شناسنامه ملکی خاطرنشان کرد: اطلاعات ثبتی و ملکی ملک موردنظر، اطلاعات اشخاص مسئول در طراحی، نظارت و اجرای ساختمان، نیروهای انسانی دارای پروانه اشتغال به کار که در اجرا مسئولیت داشتند، نیروهای انسانی دارای کارت مهارت فنی و حرفه‎ای، اطلاعات معماری، مشخصات دیوارها، نازک‎کاری، نما، مشخصات سازه‎ای، اطلاعات تاسیسات مکانیکی و ... از جمله مشخصات در شناسنامه ملکی است.

ویزواری همچنین با تاکید بر اینکه گودبرداری غیراصولی یکی از عمده‎ترین معضلات اساسی در صنعت ساختمان به شمار می‎رود، متذکر شد: خوشبختانه گلستان در این زمینه کمترین درصد حوادث را دارد.

وی گودبرداری غیراصولی در صنعت ساختمان را ناشی از بکارگیری افراد غیرمتخصص دانست.

انتهای پیام/83001/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول