اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان زنجان:

کمپ گردشگری زرین غار زنجان سال 93 پایان می‌یابد

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پروژه احداث کمپ گردشگری در زرین غار استان زنجان طی سال آینده به پایان می‌رسد.

کمپ گردشگری زرین غار زنجان سال 93 پایان می‌یابد

میکائیل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بازدید از زرین غار استان زنجان برای عموم مردم آزاد نیست.

وی با اشاره به اینکه زرین غار خدابنده در استان زنجان هنوز به صورت کامل بازگشایی نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط غارنوردان حرفه‌ای می‌توانند از این غار بازدید کنند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان اضافه کرد: غار آهکی زرین غار، یکی از زیباترین غارهای کشف شده استان زنجان است که در ضلع غربی جاده ترانزیت زنجان ـ همدان و در 35 کیلومتری شهرستان خدابنده مشرف به روستای «زرین‌رود» بین روستاهای «داش‌بلاغ» و «آق‌بلاق» و در طول محور غارهای علی‌صدر و کتله‌خور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: زرین غار در اسفند ماه سال 84 بعد از زلزله در آن منطقه توسط مردم روستا شناسایی و به کارشناسان منطقه گزارش شده است.

موسوی با بیان اینکه این غار دارای چندین طبقه است که دو طبقه آن شناسایی شده و دارای تونل‌های فرعی و استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها و ستون‌های بسیار در گذرگاه‌های اصلی و قندیل‌های مخروطی آویزان از سقف‌ها است، افزود: این آثار بر اثر داشتن ناخالصی، رنگ‌های متنوعی به خود گرفته‌اند.

وی یادآور شد: زرین غار، غار خشکی و آبی است و دریاچه‌های متعدد در دالان‌های آن وجود دارد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان اذعان داشت: قندیل‌های غار زرین غار زنده و در حال رشد است و خالص بودن آهک سبب شفافیت و عبور نور از قندیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 90 حدود 50 میلیون تومان اعتبار برای کمپ گردشگری زرین‌ غار اختصاص یافته بود، تصریح کرد: در مجموع 46 میلیون تومان از این اعتبار تخصیص پیدا کرد.

موسوی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز 40 میلیون تومان اعتبار برای کمپ گردشگری زرین‌ غار اختصاص یافته بود که فقط 23 میلیون تومان تخصیص یافت، ادامه داد: در سال‌جاری نیز 30 میلیون تومان اعتبار برای سایت گردشگری این غار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آلاچیق‌هایی نصب و جدول‌گذاری در کمپ گردشگری صورت گرفته است، یادآور شد: این پروژه با همکاری شهرداری زرین‌رود در چند فاز تعریف شده است که یک فاز اجرایی آن متعلق به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اگر 100 میلیون تومان اعتبار اختصاص یابد پروژه مذکور به پایان می‌رسد، افزود: در مجموع پایان پروژه کمپ گردشگری زرین غار سال 93 پیش‌بینی‌شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آب و برق مورد نیاز کمپ گردشگری زرین غار در استان زنجان تامین شده و از پیشرفت 50 درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول