اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تشریح کرد

نشست مجمع نمایندگان با 16 وزیر/برای تکمیل راه‌آهن از آخوندی قول مساعد گرفتیم

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در تشریح دیدار مجمع نمایندگان استان و شمال غرب با 16 وزیر پیشنهادی دکتر روحانی جزئیات بیشتری از این نشست با بازگو کرد.

نشست مجمع نمایندگان با 16 وزیر/برای تکمیل راه‌آهن از آخوندی قول مساعد گرفتیم

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در اولین نشست خود با معاون اول رئیس جمهور مشکلات و نارسایی‌های استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته را مطرح کرده و از جهانگیری قول گرفتیم که از محل مدیریت بحران برای آبرسانی ضربتی به روستاها تخصیص اعتبار داشته باشد.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان با وزیر پیشنهادی دفاع خاطرنشان کرد: در دیدار با دهقان خواستار ساخت واحد صنایع دفاعی در استان اردبیل شدیم و همچنین از وی خواستیم تا در رایزنی با مجموعه اتکا در پرداخت طلب سیب‌زمینی‌کاران استان اردبیل تسریع بیشتری را انجام دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دیدار با زنگنه وزیر پیشنهادی نفت خواستار تسریع در احداث و تکمیل پتروشیمی اردبیل شدیم و در خصوص استخراج نفت مغان و ساخت پالایشگاه در اردبیل از زنگنه قول مساعد گرفتیم.

پیرموذن گفت: در دیدار با ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی سمت و سوی سرمایه‌گذاری شرکت شستا را برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل و آذربایجان شرقی و همچنین استان‌های مرزی خواستار شدیم تا با همکاری این شرکت کارخانه‌ها و پولدینگ‌های مختلف در این استان احداث شود.

وی عنوان کرد: در دیدار با وزیر پیشنهادی مسکن و راه و شهرسازی ضرورت اصلاح و تکمیل کریدور شمال جنوب را خواستار شده و از وی خواستیم تا در تکمیل راه‌آهن اردبیل که سال‌هاست مردم استان منتظر شنیدن صدای سوت قطار هستند در دولت روحانی تحقق و عینیت پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان داشت: در دیدار با وزیر نیرو حمید چیت‌چیان از وی خواستیم تا در آبرسانی به مناطق روستایی و تامین حق‌آبه استان از ارس و قزل‌اوزن هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های خود را در اولویت جدی قرار دهد.

پیرموذن افزود:‌ در دیدار با مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ضرورت توجه بیشتر به جوانان مستعد و ورزشکار استان، اعطای امتیاز یک تیم دسته اولی و توجه جدی به رشته‌های ورزشی کشتی و وزنه‌برداری را از وی خواستیم که سلطانی‌فر نیز قول داد اعتبارات لازم را به صورت 100 درصد به استان اردبیل اختصاص دهد و در زمینه احداث پایگاه قهرمانی در استان اردبیل اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در دیدار با وزیر علوم نیز از میلی‌منفرد خواستیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی دانشگاه صنعتی با عنوان مهندسی و فناوری‌های نوین سبلان اقدامات لازم را انجام داده و حکم رئیس دانشگاه را به سرعت صادر کند.

این نماینده مجلس در تشریح نشست با سایر وزرا نیز ادامه داد: در دیدار با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری‌ها توسعه فیبر نوری، در دیدار با جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد بها دادن به پیشینه غنی و حسینی اردبیل و فرهنگ تاریخ‌ساز و آثار تمدنی شیعی را در این استان، در دیدار با قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان خواستار تامین اعتبار مناسب و تقویت مدیریت حوزه بهداشت و درمان و در دیدار با نعمت‌زاده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ضرورت توجه به وضعیت اسفناک صنعت استان و تقویت صادرات به کشورهای همسایه را خواستار شدیم.

پیرموذن گفت: در دیدار با نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تقویت مدیریت و اعتبارات آموزش و پرورش و بها دادن به درخواست‌های معلمان را به صورت جدی خواستار شدیم تا بسیاری از چالش‌ها و نگرانی‌های معلمان و ارتقای منزلت شغلی و جایگاه اجتماعی و همچنین معیشتی معلمان بیشتر مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از حجتی وزیر پیشنهادی کشاورزی خواستیم تا به اقتصاد روستایی، تولید مولد و مشکلات سیب‌زمینی‌کاران اهتمام جدی داشته باشد تا بخشی از چالش‌ها و نگرانی‌های زارعان به عنوان اصلی‌ترین ارکان توسعه استان حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهادی دولت روحانی خواستار بها دادن به توازن منطقه‌ای، برنامه آمایش ملی سرزمینی و تعیین خط اعتباری ویژه برای بانک‌های استان در مساعدت با واحدهای تولیدی و صنعتی را یادآور شدیم.

پیرموذن افزود: در این نشست صمیمی و پر سود و ثمر که اکثر نمایندگان استان و شمال غرب حضور داشتند قرار شد بعد از رای اعتماد مجلس به وزرا موضوعات مطرح شده به صورت جدی پیگیری شود.

وی در پایان ابراز داشت: امیدواریم امروز تمام کابینه دولت روحانی با اقبال ویژه مجلس روبرو شود تا با کسب رای اعتماد وزرا کارشان را به صورت جدی آغاز کنند.

انتهای پیام/62007/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول