اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون روحانیون مجلس تاکید کرد

وجود نقاط تاریک در کارنامه برخی وزرای پیشنهادی/ تعامل نمایندگان با دولت روحانی

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود نقاط تاریک در کارنامه برخی وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم گفت: تعامل با دولت دکتر روحانی مهم‌ترین اولویتی است که مجلس به آن توجه دارد.

وجود نقاط تاریک در کارنامه برخی وزرای پیشنهادی/ تعامل نمایندگان با دولت روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در حاشیه نماز عید سعید فطر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عید فطر عید عبادت و بندگی است و انسان‌ها در روز عید فطر به فطرت اصلی خود باز می‌گردند و متوجه عظمت خداوند متعال می‌شوند.

وی به آثار ماه مبارک رمضان برای روزه‌داران اشاره کرد و افزود: تذهیب و تزکیه نفس از آثار ارزشمندی است که در ماه مبارک رمضان در وجود همه روزه‌داران متجلی می‌شود و پاکیزگی روح و جان به وسیله دعا، مناجات و نماز صورت می‌گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران در ایام مختلف بیش از سایر اقشار در معرض خطا و لغزش قرار دارند و تزکیه روحی به دست آمده در ماه مبارک رمضان سرمایه‌ای ارزشمند است که به ایشان عطا شده است.

موسوی‌نژاد بیان داشت: حفاظت از تزکیه نفس به دست آمده در ماه مبارک رمضان موضوع مهمی است که همه باید به آن توجه داشته باشیم و نباید اجازه دهیم که با لغزش و خطا تذهیب نفسی که به دست آورده‌ایم را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: عید فطر عید پاکیزگی و طهارت انسان‌ها است تا از این رهگذر به فطرت اصلی و حقیقی خویش بازگردند.

این مسئول یادآور شد: در پرتو معارف روح بخش رمضان استعداد واقعی خود را باز می‌شناسند و به سوی هدف نهایی گام بر می‌دارند و عید سعید فطر عید سعادتمندان و روز شکوفایی استعدادهای معنوی و روحانی است.

مردم بوشهر به تفکرات افراد رای می‌دهند نه قیافه

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برخی اظهارات خود در ایام ریاست ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، بیان داشت: در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری اعلام کردم که برای جلب آرای مردم استان بوشهر نیازی به حضور ایشان در این استان نیست.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: اعتقاد دارم مردم استان بوشهر، مردمی سیاست‌مدار هستند و از حیث دیدگاه‌های فکری و سیاسی در سطحی بالاتر از سایر استان‌ها قرار دارند و سیاسیون در اقدامات خود باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی افزود: مردم این استان در انتخابات‌های مختلف ثابت کرده‌اند که به تفکرات و دیدگاه‌های سیاسی و خط و مشی افراد رای می‌دهند و هیچ عامل دیگری در تعیین و شکل‌گیری آرای ایشان اثرگذار نیست و در انتخابات اخیر نیز شاهد همین مساله بودیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه حضور یک کاندید در استان تنها سبب مردم با چهره آن کاندید می‌شود، ادامه داد: با توجه به شناختی که از مردم استان بوشهر داشتم به جلیلی اعلام کردم که برای جلب آرای مردم استان بوشهر نیازی به حضور در این استان نیست.

نقاط تاریک در کارنامه برخی وزرای پیشنهادی

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر روحانی، شعارها و دیدگاه‌های مخصوص به خود دارد و این حق وی است که کابینه‌اش را تعیین کند و مجلس هیچگونه اعمال نظری به‌منظور معرفی فردی خاص در کابینه دولت جدید نمی‌کند.

موسوی‌نژاد افزود: وظیفه مجلس شورای اسلامی در قبال اعضای کابینه دولت مختلف این است که وزرای پیشنهادی را از حیث پاک‌دستی، سلامت فکری و توانمندی مورد بررسی قرار دهد و به آنان که به مصلحت مردم  و نظام است رای اعتماد دهد.

وی ادامه داد: در کارنامه برخی از وزرای پیشنهادی دولت یازدهم ابهامات و نقاط تاریکی وجود دارد و اصل و اساس مساله در رای اعتماد به وزرا تشخیص ساکنان بهارستان‌ از عملکرد و سوابق گذشته وزرای پیشنهادی کابینه است.

این مسئول با تاکید بر اینکه عوامل متعددی در رای اعتماد به وزرا تاثیرگذار است، گفت: تفاوت دیدگاه‌ها و غرایز و منافع شخصی نمایندگان از مسائلی است که در رای اعتماد به وزرا اثر گذار است و این امری کاملا طبیعی است، چون مجلس از 290 معصوم تشکیل نشده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور اضافه کرد: برخی از نمایندگان مجلس تفکرات حزبی و گروهی را در دادن رای اعتماد به وزرا اساس کار خود قرار داده‌اند و در تمامی مراحل قبل نیز چنین رویکرد و رویه‌ای را شاهد بوده‌ایم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: اظهارات و دفاعیات وزرای پیشنهادی در روز رای‌ اعتماد به هر وزیر پیشنهادی کابینه از مسائل تاثیرگذار در رای و نظر مجلس و نمایندگان است و آن جلسه می‌تواند سبب تغییر در برخی دیدگاه‌های نمایندگان شود.

وی با اشاره به مواضع برخی وزرای پیشنهادی در قبال جریان فتنه، تصریح کرد: برخی از وزرای پیشنهادی دولت یازدهم تا کنون حاضر به محکومیت جریان فتنه نشده‌اند و طبیعی است که مجلس و نمایندگان دلسوز نظام و انقلاب اسلامی در مقابل چنین افرادی واکنش نشان خواهند داد.

تعامل با دولت روحانی اساس کار نمایندگان است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وحدت و اتحاد مسئولین در کشور یکی از مولفه‌های مهم پیشرفت و توسعه جامعه است و تعامل قوای مقننه و مجریه در جامعه اسلامی ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: همه وظیفه داریم دولت جدید را در مسیر تحقق اهداف یاری کنند و رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی نیز تاکید فراوانی بر ضرورت همکاری با دولت جدید داشته است.

این مسئول متذکر شد: تعامل و همکاری با دکتر روحانی اساس کار تمام نمایندگان مجلس است و همه نمایندگان با تمام توان برای کمک به دولت جدید تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با دولت دکتر روحانی نهایت همکاری و تعامل را خواهیم داشت و برای تحقق آنچه که مصلحت مردم، نظام و انقلاب اسلامی است تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انجام وظیفه نظارت یکی از اولویت‌هایی است که نمایندگان به آن توجه دارند و در این عرصه با جدیت حضور دارند.

موسوی‌نژاد متذکر شد: مواضع بنده در قبال تمام دولت‌ها یکسان است و در عین تعامل و همکاری همه‌جانبه با دولت هر جا عملکردی خلاف مصالح مردم باشد مساله را نقد و در جایی که کارها به نحو احسن و مطلوب انجام می‌شود از مسئولان قدردانی و تشکر خواهیم کرد.

این مسئول گفت: رای به یک نماینده یا رئیس‌جمهور به منزله قبول تمام اعمال و اقدامات ایشان است و وجود فضای نقد و نقادی در جامعه برای اصلاح امور به هر مسئول و نماینده‌ای کمک می‌کند.

انتهای پیام/2452/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول