اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان:

پیش‌بینی رای نیاوردن 20 درصد وزرای پیشنهادی/ معدل سنی کابینه روحانی بالا است

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم با اشاره به معدل سنی بالای وزرای پیشنهادی دولت، گفت: معتقدم 20 درصد این وزرا در مجلس، رأی نخواهند آورد.

پیش‌بینی رای نیاوردن 20 درصد وزرای پیشنهادی/ معدل سنی کابینه روحانی بالا است

سیدمحمد بیاتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، پیرامون وزرای پیشنهادی رئیس جمهور کشورمان گفت: با وجود اینکه این افراد، مدیرانی کارکشته هستند، اما با توجه به فضای فعلی کشور و وضعیت اقتصادی، سیاسی و مسائل تحریم‌ها ایراداتی نیز دارند.

وی در توضیح بیشتر این مسئله گفت: در درجه اول معتقدم معدل سنی کابینه روحانی بالا است و در کنار آن برخی از این وزرای پیشنهادی در جایگاهی که سابقا فعالیت می‌کردند عملکرد خوبی از خود به جا نگذاشته‌اند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احتمال رد شدن وزرای پیشنهادی علوم، راه و شهرسازی، نفت، و ورزش و جوانان وجود دارد، خاطرنشان کرد: به نظرم 20 درصد از وزرای پیشنهادی دولت، در مجلس رد خواهند شد.

بیاتیان با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز در این لیست قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با وجود اینکه این شخص دارای سابقه است، اما با توجه به تغییر دیدگاه‌ها، شرایط و مطالبات فرهنگیان و همچنین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال حاضر شرایط با گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید از افراد جوانتر در کابینه استفاده می‌کرد گفت: شایسته بود رئیس دولت از این وزرای پیشنهادی می‌پرسید آیا شما که هر کدام سابقه چندین ساله در وزارتخانه‌ها داشته‌اید، توانسته‌اید نیروهایی را در این مدت تربیت کنید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با طرح این پرسش که آیا قرار است باز هم تحولی در کابینه مشاهد نشود، تأکید کرد: امکان استفاده از نیروهای به روز و جوانتر در کابینه وجود داشت.

بیاتیان با ابراز تأسف از عدم وجود جوانگرایی در دولت یازدهم به معدل سنی 59 سال کابینه اشاره و تصریح کرد: این عدد بسیار بالا است به گونه‌ای که پیرترین کابینه پس از انقلاب را شاهد هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه اضافه کرد: معتقدم در بدنه دولت باید از استان ها و قومیت‌های مختلف از جمله کردستان اشخاصی وجود داشتند.

وی علت این مسئله را رأی 72 درصدی مردم این استان به دولت روحانی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم به دولت تدبیر و امید، امید بسته بودند، لذا باید وی با استفاده از تدبیر از نیروهای نخبه استان استفاده می‌کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه ما نمی‌گوئیم از نیروهای کردستانی حتما در سطح وزیر استفاده شود، خاطرنشان کرد: اما در سطح معاونان رئیس جمهور، وزرا و یا به عنوان رؤسای سازمان‌ها امکان بهره‌مندی از آنها وجود دارد.

بیاتیان اذعان داشت: باید به این نیروها میدان داد تا تخصص، توان و تجربه خود را به معرض اجرا بگذارند و برای آینده همه گروه‌ها و جناح‌ها، از ظرفیت این افراد در کشور استفاده شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت یازدهم زمینه بهره‌مندی مردم ایران و استان کردستان از رفاه و آسایش و پیشرفت فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول