اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

تکمیل حلقه‌های گردشگری محور ایجرود در استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان گفت: حلقه‌های گردشگری محور ایجرود در استان تکمیل می‌شود.

تکمیل حلقه‌های گردشگری محور ایجرود در استان زنجان

مسعود بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی به منظور تکمیل حلقه‌های گردشگری در محور ایجرود صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی برخوردار است، تصریح کرد: شهرستان ایجرود به عنوان محور گردشگری در استان زنجان تعریف نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه غار دژمنده، گلابر، جاذبه‌های طبیعی و زبان بومی خاص از جمله ظرفیت‌های شهرستان ایجرود به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این شهرستان می‌تواند هدف گردشگری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‎جاری برنامه‌های مختلفی از جمله بازگشایی غار دژمنده خوئین پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: زبان بومی این شهرستان نیز به منظور تعریف یک محور گردشگری مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

بیات با تاکید بر اینکه اقامت گردشگران و مسافران حداقل یک شبانه‌روز در شهرستان ایجرود از اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‏‎دستی و گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود، یادآور شد: دو مورد از مناطق گردشگری زنجان نیز به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

وی به اختصاص اعتباری برای بازگشایی مسیر غار خرمنه‌سر اشاره کرد و افزود: مسیر این غار تاریخی مشکلاتی داشت که در سال‎جاری ساماندهی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: سرمایه‌گذاران مختلفی به منظور سرمایه‌گذاری در منطقه خرمنه‌سر آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که با بازگشایی مسیر سرمایه‌گذاری در این منطقه محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به محورهای گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان به شمار می‌رود، یادآور شد: اعتباراتی نیز در این راستا در نظر گرفته شده است که با تخصیص آن گردشگری استان رونق زیادی پیدا می‌کند.

بیات با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی نیز به منظور ساماندهی برخی از محورهای گردشگری استان زنجان اختصاص یافته است، یادآور شد: محور طارم به ماسوله نیز ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول