اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین:

زبان فارسی درهای عرفان اسلامی را می‌گشاید

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین گفت: زبان فارسی از جمله زبان‌هایی است که درهای عرفان و معنویت دین مبین اسلام را روی علاقه‌مندان آن می‌گشاید.

زبان فارسی درهای عرفان اسلامی را می‌گشاید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتادمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی که با حضور استادان و دانشجویان 30 کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زبان فارسی از جمله زبان‌هایی است که درهای عرفان و معنویت دین مبین اسلام را روی علاقه‌مندان آن می‌گشاید؛ زیرا دانشمندان فارسی‌زبان در طول تاریخ برای تفسیر و تبیین زبان عربی که زبان دین است، تلاش زیادی کرده‌اند.

عابدینی با بیان اینکه نوع بشر در سطح جهان به همدلی نیاز فراوانی دارد، افزود: زبان انقلاب اسلامی که پدیده مهمی در طول تاریخ به شمار می‌رود، زبان مهمی است و بر اساس وعده‌های خداوند متعال اطمینان داریم که آینده جهان نگاه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دل‌های انسان‌ها مسائل مشترک زیادی دارند، افزود: به همین دلیل است که خداوند متعال به زبان بین المللی با انسان‌ها سخن گفته و فرموده «سوگند به وجود انسان و اعتدال و هماهنگی‌هایی که در وجودش است».

این مسئول عنوان کرد: خداوند همه زیبایی‌ها و نازیبایی‌ها را به انسان الهام کرده و زمانی که انسان به دل خود مراجعه می‌کند، صرف نظر از دین و مذهبی که دارد به این حقایق پی می‌برد.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین تصریح کرد: همه انسان‌ها عدالت، راست‌گویی، درستی کردار و یکدلی را دوست دارند و در آن‌ها با یکدیگر هم‌دل هستند.

عابدینی گفت: زبان فارسی زبانی است که گنجینه عرفان و معرفت را به روی علاقه‌مندان باز می‌کند و آن‌ها را به همدلی که برترین حالات بشر به شمار می‌رود، می‌رساند.

وی عید فطر را مورد توجه قرار داد و گفت: عید فطر عیدی است که در آن فرد مسلمان پس از یک ماه روزه‌داری و انجام برنامه‌های دینی ویژه ماه مبارک رمضان خود را پیدا کرده و به فطرت انسانی خود باز می‌گردد.

این مسئول افزود: فرد مسلمان در ماه مبارک رمضان دستخوش تحولاتی می‌شود که مهم‌ترین آن بازگشت به فطرت پاک انسانی است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین اضافه کرد: فطرت در همه انسان‌ها مشترک است و به موقعیت جغرافیایی و زبان خاصی اختصاص ندارد.

عابدینی با بیان اینکه زبان قرآن زبان فطرت است، گفت: با وجود اینکه قرآن کریم به عربی نازل و نوشته شده، زبان اصلی آن زبان فطرت بشر است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین خاطرنشان کرد: احساس قرآن کریم این است که هر روز انسان‌ها عاقل‌تر، عالم‌تر و اخلاقی‌تر از روز قبل می‌شوند و برای موضوعات ارزشی احترام بیشتری قائلند.

عابدینی افزود: پیش‌بینی می‌شود که آینده جهان، نه آینده ترور و آسیب دیدن انسان‌ها بلکه آینده علم، اخلاق، منطق و ارزش‌ها باشد.

وی اضافه کرد: دقیق شدن در مسائل روز دنیا دقیق نشان می‌دهد که این امر در حال تحقق است و انسان‌ها هر روز عاقل‌تر می‌شوند و سلاح جنگی، ارزش خود را از دست می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: بنابر این آن‌ها که روی ارزش‌های انسانی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، آینده‌ای روشن در انتظارشان است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین یادآور شد: پیام انقلاب اسلامی ایران که از قرآن کریم نشئت گرفته این است که آینده زمین آینده انسان‌های ارزشی و نوع‌دوست است.

عابدینی اذعان کرد: انقلاب ما یک انقلاب انسانی، الهی و دینی است و همه انسان‌ها با این انقلاب پیوندی ناگسستنی دارند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول