اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

لیدر اصلی عرفان کاذب در اصفهان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: لیدر اصلی عرفان کاذب در اصفهان دستگیر شد.

لیدر اصلی عرفان کاذب در اصفهان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در خصوص تاثیر معنویت ماه رمضان بر ارتکاب جرایم در استان اصفهان اظهار داشت: براساس آمارها و یافته‌های به دست آمده میزان وقوع جرایم در استان نزدیک به 20 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: جرایمی که در ماه مبارک رمضان از کاهش چشمگیر برخوردار بودند، شامل سرقت، کیف قاپی، جیب بری ،نزاع و درگیری، جرایم اقتصادی ، جرایم خشن مانند زورگیری و تجاوز به عنف است.

این مسئول عنوان کرد: البته از ابتدای ماه مبارک رمضان تیم‌های ویژه‌ای از تمام پلیس‌های تخصصی و یگان‌های انتظامی به همراه واحد‌های پلیس راهور به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده طرح‌های مختلفی را برای حاکم شدن فضای آرام و امن در این ماه پربرکت اجرا کردند تا مردم مومن و خداجوی استان در کمال امنیت و آرامش از سفره این ماه فیض کامل ببرند.

وی اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع جرایم، کنترل فعالیت‌های مجرمان و خنثی‌سازی جرایم ، کاهش زمان کشف، پاکسازی نقاط آلوده، نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن خصوصی، اجرای طرح گشت انتظامی ویژه در پارک‌ها و اجرای جدی طرح امنیت محله محور در محلات و پاسخگویی به نیاز مردم در سریع‌ترین زمان ممکن را از دیگر برنامه‌های پلیس استان اصفهان در ماه رمضان برشمرد.

آقاخانی، به وجود آمدن فضای معنوی حاکم بر جامعه، حضور مردم در مساجد و محافل مذهبی، پخش و انتشار برنامه‌های متنوع معنوی و دینی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های گروهی، توجه بیشتر مردم به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و پایبندی و تقید بیشتر مردم برای پرهیز از هر نوع گناه و بزه را از تاثیرات ماه مبارک رمضان بر آحاد جامعه و حتی مجرمین به عادت است.

این مسئول با بیان اینکه گسترش اخلاق و معنویت در جامعه باعث امنیت بیشتر و پرهیز مجرمان از انجام جرم می شود ابراز امیدواری کرد: تاثیرات ماه مبارک رمضان در ماه های آینده نیز همچنان ادامه یافته و با گسترش برنامه های معنوی و دینی و پرتو نور قرآن بر دل های مردم همچنان شاهد کاهش جرم و بزه و افزایش امنیت در جامعه باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این فرماندهی در ایام ماه مبارک رمضان برخورد جدی و قاطعانه با عرفان‌های کاذب و عاملان انحراف جوانان بوده است، اضافه کرد: در این زمینه پلیس امنیت عمومی استان مسئولیت اجرای این طرح را برعهده داشت که دراین مدت برخورد‌های خوبی با محافل و مراکز تبلیغ و ترغیب عرفان‌های کاذب انجام یافت.

* لیدر اصلی عرفان کاذب در اصفهان دستگیر شد

وی افزود: بررسی‌ها و گزارشات به دست آمده نشان می‌دهد که عده‌ای با سوء استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان در این ایام و اشتیاق مردم به خصوص جوانان برای کسب معارف دین به ترغیب عرفان‌های کاذب، پوچ و بی‌محتوا می‌پردازند.

آقاخانی تصریح کرد: در این رابطه چندین نفر از عاملان اصلی انحراف و تبلیغ عرفان‌های کاذب شناسایی و دستگیر و لیدر اصلی آن‌ها به نام «نادر _ ب» فردی غیر بومی که در برخی از محله‌های شهر اصفهان اقدام به برگزاری جلسات و تبیین نظریات خود می‌پرداخت دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌ها باید مراقب فرزندانشان باشند و با هدایت و راهنمایی صحیح آنها را از رفتن به این گونه مجالس برحذر دارند تصریح کرد: تنها راه رستگاری و کسب فیض معنوی حرکت در مسیر ولایت و شرکت در مجالس مذهبی و محافل نشر دین مبین اسلام و راهنمایی گرفتن از فقها، مراجع و علمای دین است.

آقاخانی متذکر شد: مردم اصفهان، مردمی فهیم، مومن، متقی، خداجو و اهل ولایت هستند که بیشترین حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و نثار کردن بیشترین شهید، جانباز و آزاده از این استان نشان دهنده ایستادگی و پایمردی آن‌ها بر سر آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام است و به هیچ عنوان عاملان انحراف و عرفان‌های کاذب را به جامعه خود راه نمی‌دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اذعان داشت: پلیس انقلابی و ولایتی استان اصفهان هم با تمام قوا پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های مردم بوده و اجازه حرمت شکنی را به هیچ کسی در این شهر شهیدان نمی‌دهد و در این خصوص از تمامی شهروندان می‌خواهد که پلیس را در اجرای ماموریت‌هایش یاری دهند.

انتهای پیام/63012/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول