اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 7 غرفه صورت گرفت

برپایی خیمه معرفت در جوار حبقوق نبی(ع) در تویسرکان

مسئول مذهبی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان از فعالیت خیمه معرفت در قالب هفت غرفه در جوار بارگاه منور حضرت حبقوق نبی(ع) این شهرستان خبر داد.

برپایی خیمه معرفت در جوار حبقوق نبی(ع) در تویسرکان

مهدی محمد‌ظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه آموزه‌های دینی در زندگی انسان دنیای کنونی را از بحران‌ها و چالش‌های روحی و روانی نجات می‌دهد، اظهار داشت: شناخت و بصیرت‌افزایی به عنوان یک ابزار غنی و کارساز در همه زمینه‌ها با اتکا بر دین مبین اسلام راهی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در قالب طرح‌های مختلف، سازوکاری راهبردی در تشویق مردم به سوی زندگی به سبک اسلامی است، تصریح کرد: طرح خیمه معرفت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه در همین راستا در شهرستان در حال اجراست.

مسئول مذهبی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به اینکه خیمه معرفت در آستان بقاع متبرکه‌ پر تردد برپا می‌شود، بیان کرد: این گونه برنامه‌ها سبب معرفی امامزاده‌ها و آگاهی مردم از کرامات و فضائل ایشان می‌شود.

وی اذعان داشت: ترویج فضائل ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی آحاد مردم، از دیگر اهداف تدوینی در اجرای برنامه‌ها در بقاع متبرکه است.

محمد‌ظاهری اجرای نشاط معنوی و طرح ضیافت الهی را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: همه طرح‌هایی که در آستان امامزاده‌ها جریان‌سازی می‌شود، در راستای تبدیل این کانون‌ها به قطب‌های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به جایگاه و منزلت امامزادگان است.

وی ادامه داد: خیمه معرفت همزمان با اجرای طرح نشاط معنوی در جوار حرم حضرت حبقوق نبی(ع) فعال شده و با حضور مبلغان دینی، به سئوالات و شبهات دینی و احکام مراجعه‌کنندگان پاسخ داده می‌شود.

مسئول مذهبی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به اینکه خیمه معرفت برنامه‌های متنوع متناسب با رده سنی زائران را ارائه می‌دهد، ابراز داشت: آشنایی عمومی مردم به شکل ویژه با مسائل مختلف اعتقادی در راستای تقویت بنیه باورهای اسلامی جامعه صورت می‌گیرد.

وی افزود: غرفه «نقاشی بکشید، جایزه بگیرید» و « قرآن بخوان، جایزه بگیر» با هدف ایجاد نشاط و پویایی نسل جوان و شکوفاسازی نیروی خلاق، با حضور کارشناسان مجرب فعالیت می‌کند.

محمد‌ظاهری با اشاره به فعال‌سازی سه غرفه «حجاب و عفاف»، «حدیث زندگی» و « ویژه‌نامه رمضان » در قالب 55 پوستر، اذعان داشت: این غرفه با هدف آگاه‌سازی مخاطبان برگزار شده است.

وی ادامه داد: سامانه « بلوتوثتان را روشن کنید» برنامه‌ای دیگری از طرح خیمه معرفت به منظور پاسخ‌گویی به شبهات و سئوالات شرعی و دینی افراد است.

مسئول مذهبی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان افزود: در برنامه «بلوتوثتان را روشن کنید » نرم‌افزارهای « قرائت، ترجمه و تفسیر قرآن کریم» و « هلال ماه » به گوشی‌های مجهز به قابلیت دریافت نرم‌افزار ارسال می‌شود.

وی برگزاری نماز جماعت در جوار بارگاه مقدس حضرت حبقوق نبی(ع) در طول ماه مبارک رمضان را از جمله برنامه‌های اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: بقاع متبرکه مجری طرح نشاط معنوی، علاوه بر اجرای طرح‌های قرآنی و فرهنگی نماز مغرب و عشا را به جماعت برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/89010/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول