اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل:

انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات شهریور ماه برگزار می‌شود

نائب رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل گفت:‌ انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل برای یک سال آینده شهریور ماه برگزار می‌شود.

انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات شهریور ماه برگزار می‌شود

هادی صباغی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مسئولیت و مدیریت در این مجموعه به هیچ عنوان مادام‌العمر نیست و ما تصمیم گرفتیم این مسئولیت‌ها را به صورت چرخشی به افراد توانمند و اعضای کاردان خانه مطبوعات بسپاریم تا آنها بتوانند در روند امور دخالت کنند.

وی با رد اختلاف نظر شدید بین اعضای خانه مطبوعات خاطرنشان کرد: اختلاف نظر و سلیقه در هر مجموعه‌ای طبیعی و عادی به نظر می‌رسد و قطعاً در رویه خانه مطبوعات نیز این اختلاف نظر وجود دارد اما هرگز به کدورت، کینه‌توزی و برخی اقدامات تشنج‌آفرین و نابهنجار تبدیل نشده است.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل با یادآوری اینکه قرار نیست مدیر خانه مطبوعات مادام‌العمر در این سمت باقی بماند، گفت:‌ قطعاً شهریور ماه بر اساس انتخاباتی که برگزاری خواهیم کرد افراد در پست‌های مختلف تغییر پیدا کرده و یک پالایش حقیقی را در مسئولیت‌های خانه مطبوعات شاهد خواهیم بود.

صباغی با اشاره به اینکه از بین سه اولویت کاری خانه مطبوعات در دور پنجم ساماندهی خبرنگاران جزو ضروریت‌ها و الزامات است، یادآور شد: ما از اواخر آذر ماه به تمام همکاران رسانه‌ای اعلام کردیم تا اطلاعات، مدارک و مستندات خود را برای ساماندهی و صدور کارت خبرنگاری به خانه مطبوعات ارائه کنند چرا که در سال‌های گذشته بسیاری از پوشه‌ها و مجموعه مدارک خبرنگاران ناقص و خالی از مستندات واقعی بوده است.

این مسئول عنوان کرد: در این بین هر چند 50 درصد مسئولیت بر عهده خانه مطبوعات بوده اما 50 درصد دیگر وظیفه و رسالت همکاران ما بوده که در این امر مشارکت کنند و مدارک مورد نیاز را تحویل دهند تا امکان صدور کارت که طراحی و الگوی آن نیز تعیین شده است، صادر شود.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ما در چندین جلسه مدارک و مستندات همکاران را بررسی کردیم و بیش از 90 نفر را از فیلتر سخت عضویت در خانه مطبوعات به عنوان خبرنگار و روزنامه‌نگار گذراندیم و کمیته ساماندهی نیروی انسانی همچنان پرونده 40 نفر را نیز در دست بررسی دارد.

صباغی افزود: تمام تلاش ما این بود که در تقارن 17 مرداد بتوانیم ساماندهی نیروی انسانی را شاهد و ناظر باشیم و کارت همکاران به آنها اهدا شود اما به دلایل مختلف این کار هنوز محقق نشده است.

وی از برگزاری دو بار نشست در قالب اتاق فکر با حضور مدیران مسئول و پیشکسوتان خبر داد و تصریح کرد: از بین 46 نشریه فعال در این جلسات تعداد کمی از همکاران ما حضور پیدا کرده و در شور و مشورت با آنها سعی کردیم که برخی از ایرادات و نواقص خود را برطرف کنیم.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل ادامه داد: در دور جدید فعالیت خانه مطبوعات سعی کردیم جلوی بسیاری از اقدامات خودسرانه و تک‌روی‌ها را که در گذشته مرسوم بوده بگیریم تا با حرکت گروهی و کار با خرد جمعی بتوانیم به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

صباغی گفت: ما انتظار داریم خود اصحاب رسانه ما را مشفقانه و دوستانه مورد نقد و انتقاد قرار دهند وگرنه با خارج از گود نشستن و تنها به ایراد گرفتن کارها سر و سامان پیدا نمی‌کند.

این مسئول تاکید کرد: از همه طیف‌ها اعم از مدیران مسئول، سردبیران، سرپرستی روزنامه‌ها، نشریات و خبرگزاری‌ها در خانه مطبوعات عضو وجود دارد که به نظر می‌رسد همه مشکلات و چالش‌های اصحاب رسانه به خوبی مورد طرح و بررسی قرار می‌گیرد.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص استعفای یکی از اعضای خانه مطبوعات به دلیل برخی اختلاف نظرها با مجموعه مدیریتی خانه مطبوعات یادآور شد: بنده نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظر کنم اما معتقدم نباید با کوچکترین مسئله استعفا نوشته و از میدان عمل کنار رفت بلکه شایسته آن است با سعه صدر چند روز آینده را نیز در کنار هم باشیم تا شهریور ماه تکلیف مدیریت جدید اعضای خانه مطبوعات و تحویل مسئولیت‌ها به همکاران دیگر مشخص و معلوم شود.

انتهای پیام/62007/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول