اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

خبرنگار نباید بشکند/ فعالیت خانه مطبوعات گلستان مطلوب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه پیشنهاد تصویب حرفه خبرنگاری به عنوان یک شغل به مجلس ارائه شده است، گفت: برایم سخت است که یک خبرنگار خود را بشکند و برای رفع مشکلات، تقاضا کند.

خبرنگار نباید بشکند/ فعالیت خانه مطبوعات گلستان مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری شامگاه چهارشنبه در آئین نکوداشت روز خبرنگار و تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: نشست روز خبرنگار امسال حلقه تکامل نشست‎های پیشین است که پیشنهادات سازنده اصحاب رسانه با تشکیل اتاق فکر و پیگیری خانه مطبوعات استان باید از سخن به عمل تبدیل شود.

وی با بیان اینکه حمایت‎های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اهالی رسانه گرچه تا حد مطلوب فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: بی‎انصافی است اگر از کنار کوهی عبور کنیم و عظمت آن را نادیده بگیریم چنانکه مقامات ارشد استانی از جمله استاندار و فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از مطبوعات و خبرنگاران در چارچوب قانون و ظرفیت‎های قانونی از هیچ تلاش فروگذار نکرده است.

مسکن‎ مهر خبرنگاران به موضوعی نخ‎نما تبدیل شده است/ هیچ محدودیتی در حوزه بیمه نداریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص مسکن‎مهر خبرنگاران خاطرنشان کرد: این مسئله به موضوعی نخ‎نما تبدیل شده است که برای تحقق آن باید ظرفیت‎های استان را در بخش‎های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... بسیج کرد تا این اتفاق به منصه ظهور برسد.

منتظری افزود: به این جمع‎بندی رسیده‎ایم که برخی پروژه‎های مسکن‎مهر گرگان و گنبدکاووس و بلوک‎های اختصاصی برای خبرنگاران مشخص شود که مدیران از این ایده استقبال کردند که از تعداد 400 خبرنگار حدود 40 نفر فرم ناقص تکمیل کرده که رغبتی برای اخذ مسکن در آن دیده نمی‎شد.

وی از پیشنهاد شکل‎گیری تعاونی خبرنگاران خبر داد و اذعان داشت: در این راستا دو مشکل اساسی از جمله آورده اولیه و بیمه خبرنگاران و صندوق حمایت از این قشر وجود داشت که ما هیچ محدودیتی در حوزه بیمه نداریم مگر اینکه افراد شرایط لازم را نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه برای عبور از بن‎بست کوچک مذکور تدابیری اتخاذ شد تا در سایه آن مشکلات قابل توجهی مرتفع شود، اذعان کرد: نشست مشترکی با اداره کل تعاون و بانک توسعه تعاون گذاشته شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم تا نسبت به شکل‎گیری تعاونی پدیدآورندگان آثار ادبی، فرهنگی و هنری اهتمام شود که از هر شهرستان یک تیم هفت‎نفره شکل بگیرد.

منتظری پیش‎بینی کرد که تعداد هفت هزار نفر زیر چتر حمایتی اتحادیه‎ها قرار بگیرند و افزود: اگر هر یک از خبرنگاران مبلغ ناچیزی به این اتحادیه‎ها کمک مالی کنند بسیاری از گره‎ها باز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تکیه به منابع دولتی گره‎ای از مشکلات خبرنگاران را باز نمی‎کند، خاطرنشان کرد: با تشکیل تعاونی‎های خبرنگاران می‎توان نسبت به شرکت تعاونی مسکن، شرکت تعاونی مصرف، تسهیلات برای خرید تجهیزات و ... اقدام کرد بنابراین اگر خود را معطوف به کمک‎های دولتی کنیم راه به جایی نخواهیم برد چراکه منابع دولتی محدود و پاسخگوی انتظارات نیست.

ختم مشکلات رسانه به ارشاد مشکل گشایی نمی‎کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: بعد از پایان مرداد نخستین جلسه را برای شکل‎گیری اتحادیه حمایت از تعاونی خبرنگاران به طور رسمی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهیم کرد.

منتظری از صندوق حمایت آثار به عنوان کمک‎های بلاعوض و سرمایه اولیه خبر داد و گفت: این اقدام موثر کاری ماندگار در استان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید هم دردها گفته شود و هم درمان، بیان داشت: تا زمانی که مشکلات حوزه رسانه را به فرهنگ و ارشاد ختم کنیم نمی‎توانیم به نتایج خوبی برسیم و در این راستا راه به جایی نخواهیم برد.

فعالیت خانه مطبوعات گلستان مطلوب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در طی این سالها تلاش شد تا مراسم روز خبرنگار روند صعودی به خود بگیرد، تصریح کرد: با تکیه بر پیشنهادات و نقدها می‌توان پله‎های بعدی را مستحکم‎تر بنا کرد گرچه معتقدیم تا روند مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

منتظری، فعالیت خانه مطبوعات گلستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اعضای خانه مطبوعات افرادی باانگیزه، پرشور و بااراده هستند اما باید بدانیم که هر ضمیری مرجع می‎خواهد با همه این تفاسیر و مشکلات موجود در یک نگاه کارنامه‎ای می‎توان گفت که نیت و همت اعضای خانه تحسین‎برانگیز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: باید این سوال را از ذهن بگذرانیم که به خانه مطبوعات چه داده‎ایم و چه می‎خواهیم، برخی با مسائل فرهنگی با برخورد سیاست‎زده برخورد کردند اما باید از همه کسانی که تلاش کردند تا خانه مطبوعات مامنی برای مراجعه خبرنگاران داشته باشد، تشکر کنم.

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول