اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرحله بیست و یکم سبد غذایی بنیاد علوی در دیلم توزیع شد

مرحله بیست و یکم سبد غذایی بنیاد علوی بین مادران باردار و شیرده شهرستان دیلم توزیع شد.

مرحله بیست و یکم سبد غذایی بنیاد علوی در دیلم توزیع شد

مسئول بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در این مرحله 58 سبد غذایی با نظارت کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و نماینده بنیاد علوی بین 29 مادر باردار و شیرده توزیع شد.

آذین صبوری افزود: مرغ، برنج، شکر، روغن، عدس، پنیر، خرما، ماکارونی، سویا، تن ماهی و کنسرو نخود فرنگی از جمله اقلام سبد غذایی این مرحله بود.

وی، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح سلامت تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده نیازمند عنوان کرد.

صبوری اذعان کرد: جامعه هدف در این طرح زنان بارداری بودند که یکی از معیارهای تغذیه‌ای همچون شاخص توده بدنی کمتر از 19 و هشت دهم، وزن قبل از بارداری کمتر از 45 کیلوگرم، عدم وزن‌گیری مناسب در دوران بارداری و چندقلویی را داشته و از نظر وضعیت اقتصادی نیازمند باشند.

مسئول تغذیه شبکه بهداشت دیلم خاطرنشان کرد: این زنان از طریق بهورز و کاردان خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی مربوطه به بنیاد علوی معرفی می‌شوند.

صبوری اذعان کرد: در راستای اجرای این برنامه مراقب بهداشتی در مراقبت‌های بارداری، مادر باردار را مورد تن‌سنجی قرار داده و به صورت چهره به چهره و گروهی آموزش تغذیه می‌دهند.

وی متذکر شد: طرح حمایت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده نیازمند با همکاری مشترک شبکه بهداشت و بنیاد علوی از سال 88 تاکنون در شهرستان دیلم اجرا می‌شود.

این دومین مرحله توزیع سبد غذایی بنیاد علوی درسال جاری است.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول