اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم خواستار شد

لزوم آسیب شناسی دراجرای برنامه شیر مادر در دیلم

رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم خواستار آسیب شناسی در اجرای برنامه شیر مادر دراین شهرستان شد.

لزوم آسیب شناسی دراجرای برنامه شیر مادر در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسین ناصری صبح امروز در جلسه ستادی و مدیریتی شبکه بهداشت و درمان در سال جاری افزود: با وجود موفقیت‌های کسب شده در زمینه استفاده از شیر مادر و برای حفظ این پوشش و ارتقاء سطح کیفی خدمات بایستی نتیجه آسیب‌شناسی در برنامه آموزش‌ها و مشاوره‌ها قرار گیرد.

وی در این نشست که به منظور ارائه برنامه های پیشنهادی هفته شیر مادر برگزار شد بیان داشت: باید تجربه‌های موفق در زمینه تغذیه کودک با شیرمادر را الگو قرار دهیم و آنها را به سایر مادران معرفی کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان دیلم با اشاره به پرهیز از اجرای برنامه‌های کلیشه‌ای در هفته شیر مادر اظهار داشت: بایستی از نقطه نظرات مادران نیز کمک بگیریم و مراکز را هم در اجرای برنامه‌ها دخیل دهیم.

ناصری درادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: متاسفانه اجرای برنامه‌های آموزشی درمان با بهداشت همسو نیست و بایستی برای اجرای آموزش‌ها در بیمارستان، کادر درمان را توانمند کنیم و برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی خواستار انجام یک سنجش مهارتی از تکنیک‌های مهارتی کاردانان سلامت خانواده در برنامه شیر مادر شد و گفت: باید آموزش‌ها را در شهر مانند بهورزان در روستا به درون خانه‌ها ببریم.

وی ضمن تاکید بر نهادینه کردن بحث‌های مشاوره‌ای در مراکز بهداشتی درمانی خواستار حضور یکی از کارشناسان سلامت خانواده ستاد در هفته شیر مادر در کنار کاردان مرکز بهداشتی درمانی برای آموزش و مشاوره شد.

این مقام مسئول در ادامه بر آموزش نکات کلیدی در آموزش‌ها تاکید کرد و افزود: باید تاکید کاردانان سلامت خانواده به مادران باردار و شیرده از مزایای شیر مادر و مضرات شیر خشک در آموزش‌ها اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم در بخش دیگری از سخنان خود از کارشناسان ستادی خواست تا نتایج بازدیدهای ستادی از خانه های بهداشت را به بهورزان تفهیم کنند.

ناصری همچنین خواستار یافتن راهکاری برای کم کردن تعداد جلسات ماهیانه بهورزی شد و افزود: به منظور پربار برگزار شدن و اهمیت شورای بهورزی، یکی از مربیان آموزشگاه بهورزی در جلسات شورای بهورزی حضور یابد.

وی ضمن اشاره به همسو شدن آمار خانه‌های بهداشت با آمار ارسالی ماهیانه بیان داشت: باید کمیته‌های آماری در مراکز بهداشتی درمانی ساماندهی و قوی‌تر شود و یک کاردان از هر مرکز به عنوان دبیر کمیته آماری آن مرکز معرفی شود.

ناصری همچنین از مسئول امور دارویی خواست با همکاری معاون بهداشتی یک فلوچارتی برای ساماندهی وضعیت درخواست داروها از مراکز و خانه های بهداشت و تحویل دارو از انبار دارو به مراکز بهداشتی درمانی تهیه کند.

در ادامه این نشست خانم حمیدی کارشناس برنامه شیر مادر برنامه‌های پیشنهادی هفته شیر مادر در شهرستان را بیان کرد و کارشناسان ستادی نیز به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول