اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

رسانه‌ها ترویج سبک‌ زندگی اسلامی را در اولویت قرار دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: رسانه‌ها ترویج سبک‌ زندگی اسلامی را در اولویت قرار دهند.

رسانه‌ها ترویج سبک‌ زندگی اسلامی را در اولویت قرار دهند

احمد همتی امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران در کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: به مصداق شعر مولانا که علاج درد بی دردی را آتش می‌داند، قلم یک خبرنگار راستین باید بتواند به جای یاس ، درد ایجاد کند.

وی در همین زمینه از گزارش «مادری که برای سلامتی دخترش تومور خود را فراموش کرد» در یکی از رسانه‌های فارس یاد کرد که با ایجاد حس همنوع‌دوستی در مردم، جمع‌آوری کمک چند میلیون تومانی و نجات مادری فداکار از زندان را نتیجه داده بود.

این مسئول بر ضرورت توجه خبرنگاران به انتقال آموزه‌های دینی در جامعه تأکید و اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته، موضوع کمک به فقرا بوده که در قرآن مجید نیز تأکیدات فراوانی بر آن شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تأکید بر اینکه هر کسی باید با وسع خود در راستای کمک به نیازمندان تلاش کند، گفت:‌ خبرنگاران با قلم خود می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: چنانکه در حدیث بیان شده «واغتنموا‌الفرص فانها تمر مرّالسحاب» فرصت‌ها مانند ابرهایی که از بالای سر می‌گذرند، خواهند گذشت و باید از آن‌ها نهایت استفاده را کرد.

همتی بیان کرد: بسیاری از رفتارهای ما اسلامی نیست چنانکه پیامبر اسلام تاکید کرده اهتمام به امور مسلمانان باید سرلوحه زندگی قرار گیرد و اگر کسی به امور مسلمانان توجه نکند جزء مسلمانان نیست.

وی در همین زمینه با بیان مثال ابراز داشت: فردی که چند بار به کربلا مشرف شده اگر در کوچه خود دختر جوان دم بخت می‌شناسد که به دلیل نداشتن جهاز ازدواج نکرده، باید با خیال راحت هزینه سفر معنوی خود را به آن خانواده بدهد که اباعبدالله‌الحسین(ع) به طور قطع از این فعل رضایت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نقش مهم اصحاب قلم و فرهنگیان در ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود که گروهی از فرهنگیان و هنرمندان آیات مربوط به سبک زندگی اسلامی را به‌صورت پیامک درآورده و برای عامه مردم ارسال کنند و در صفحه یکی از رسانه‌ها هر روز یک مطلب از آموزه‌های قرآنی چاپ شود.

انتهای پیام/ 2448/ج30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول