اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه:

عید فطر روز پاداش مومنان خدا است

امام جمعه ارومیه گفت: امروز روز اجر و پاداش برای مومنان خدا و روزه‌داران است.

عید فطر روز پاداش مومنان خدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی صبح امروز در نماز عید فطر ارومیه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: بالاتر از تقوا خیری برای مومنان پیش‌بینی نشده و پروردگار عالم است که ما را هدایت کرده و به ما توفیق روزه در ماه مبارک رمضان عطا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز در عید فطر زکات فطریه هر نفر که قوت غالب این فرد غیر برنج بوده 3 هزار و 500 تومان است، ادامه داد: افرادی که قوت غالب آن‌ها برنج است به ازای هر نفر باید 15 هزار تومان زکات فطریه پرداخت کنند.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: پرداخت زکات فطره از واجبات بوده و پرداخت زکات فطره که با نیت عبادت و تقرب به خداوند متعال انجام مى‏شود نوعى دستگیری از فقرا و کمک به نیازمندان است.

حسنی تصریح کرد: تمامی مسلمانان و مومنان بعد از یک ماه روزه و اطاعت از دستورات الهی پایان این برنامه عظیم عبادی را که عید فطر است جشن می‌گیرند.

وی با بیان اینکه روز عید فطر زمین و زمان غرق شادی و سرور بوده، اذعان کرد: مسلمانان به شکرانه یک ماه عبادت و نیایش عید گرفته‌اند و این روز، روز اجر و پاداش برای مومنان خدا و روزه‌داران است.

حسنی خاطرنشان کرد: انسان‌ها در روز عید فطر به فطرت اصلی خود باز می‌گردند و مسلمانان در عید فطر خدا را شکر می‌کنند و با برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز عید فطر از این فرصت نهایت استفاده را در ذخیره کردن ثواب و پاداش الهی می‌کنند.

وی ادامه داد: سعی کنیم اندوخته‌های ماه مبارک رمضان را تا ماه رمضان سال آینده حفظ کرده و خود را در جمع بندگان مقرب الهی قرار دهیم.

گفتنی است نماز عید فطر ارومیه در دو نوبت در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شده که نوبت نخست با امامت امام جمعه ارومیه حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی و نوبت دوم به امامت امام جمعه موقت ارومیه حجت‌الاسلام محمد فخری با حضور جمع کثیری از نمازگزاران برگزار شد.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول