اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

عید ضیافت‌الله فطر مقدمه عید لقاء‌الله قربان است

امام جمعه ماکو گفت: عید ضیافت‌الله فطر مقدمه عید لقاء‌الله قربان است.

عید ضیافت‌الله فطر مقدمه عید لقاء‌الله قربان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری صبح امروز پس از اقامه نماز عید فطر ماکو، اظهار داشت: یک ماه مجاهدت و ممارستی که توسط مومنان انجام شد عید سعید فطر به عنوان عید این مجاهدت و عید ضیافت‌الله است.

وی با بیان اینکه عید ضیافت‌الله فطر مقدمه عید لقاء‌الله قربان است، ادامه داد: یعنی ما در میهمانی خدا قرار داریم که بعد از چند ماه یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان عید لقاء الله بوده و مهمانی عید قربان است.

رنجبری تصریح کرد: عید فطر به عنوان روز اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان مطرح بوده و جنبه‌های اجتماعی و عبادی در عید فطر کاملا نمایان است.

وی با بیان اینکه زکات فطره یک نوع ادای دین و واجب موکد است، ابراز داشت: در بحث پرداخت فطریه بسیار در اسلام سفارش شده و در برخی از روایات اشاره شده افرادی که فطریه نمی‌دهند دچار گناه کبیره می‌شوند و پرداخت فطریه به عنوان واجب موکد است تا فقرا و نیازمندان را یادآوری کنیم.

امام جمعه ماکو ادامه داد: تلاش کنیم دستاوردهای ماه مبارک رمضان را از یاد نبریم و تا سال آینده دوام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور، اذعان کرد: از دولت جدید انتظار داریم تا به شعارهای خود که همان دولت تدبیر، امید و اعتدال است پایبند باشد و به آن عمل کند.

رنجبری با بیان اینکه همه آحاد جامعه و جریان‌های سیاسی دولت جدید را حمایت کنند، عنوان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز انتظار داریم در رابطه با تایید صلاحیت وزرا عنایت داشته باشند تا فرصت دهیم دولت جدید روی کار آید و سکان‌داری مسائل اجرایی مملکتمان را برعهده گیرد.

جنگ 33 روزه مقدمه‌ای برای ایجاد خاورمیانه‌ای جدید را شکل داد

وی با اشاره به سالگرد جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و غلبه بر بزرگ‌ترین ارتش دنیا که اسرائیل است، اظهار داشت: جنگ 33 روزه به عنوان روز مقاومت و پیروزی نام‌گذاری شد که این مسئله نشان می‌دهد جنگ 33 روزه مقدمه‌ای برای ایجاد خاورمیانه‌ای جدید را شکل داد.

رنجبری با بیان اینکه جنگ 33 روزه پدیده تاریخی است، خاطرنشان کرد: ما جنگ 33 روزه را مصداق آیه شریفه و جمله تاریخی امام خمینی (ره) که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد می‌دانیم.

وی افزود: جنگ 33 روزه مصداق این مسئله است که نیرو کم باشد ولی عنایت خدا شامل حال شود پیروزی حاصل می‌شود.

امام جمعه ماکو گفت: سنت الهی نشان می‌دهد مقاومت همراه با ایمان حتما به پیروزی می‌رسد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان، اساتید و نخبگان، ادامه داد: امروز ما باید مباحث علمی و جهش علمی را که آغاز شده ادامه دهیم.

انتهای پیام/61005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول