اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

اعتدال، خط وسط و خط وسط همان اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: اعتدال همان خط وسط و خط وسط همان اسلام است.

اعتدال، خط وسط و خط وسط همان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های صبح امروز نماز عید فطر اظهار داشت: بنابر آیه شریفه قرآن که مسلمان را «امة وسطی» می‌خواند، خط اعتدال بر خط اسلام انطباق دارد و بر اساس رایی که این امت به اسلام داده‌اند، انتظار داریم قوانین و مقررات اسلامی نیز به تمام و کمال در جامعه عملیاتی شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور افزود: جابه‌جایی قدرت در نظام اسلامی با متانت و آرامش انجام می‌شود و این به برکت مردمسالاری دینی است.

ایمانی اضافه کرد: در مردمسالاری دینی مردم در چارچوب اسلام انتخاب می‌کنند و این چارچوب با آن انتخاب جابه‌جایی قدرت را آسان می‌کند.

وی تصریح کرد: رابطه مردم با مسئولان نظام در جمهوری اسلامی تنها بر اساس قوانین نیست بلکه رابطه عاطفی و اعتقادی قوی‌تر از آن است که مردم بر اساس اعتقاد انتخاب می‌کنند و مسئولان بر اساس اعتقاد می‌مانند و می‌روند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی مسئولیت کامجویی از قدرت نیست بلکه امانتی است که باید به دست اهل آن سپرده شود.

وی در خطبه نخست نماز عید با اشاره به این که تقوی پاک‌کننده گناهان است، بیان کرد: امیرالمومنین علی (ع) در یکی از خطبه‌های روز عید فطر فرمودند که خداوند گناهان گذشته شما را بخشید و از امروز مراقب باشید که روز جدیدی آغاز شده و باید از ارتکاب گناه مجدد بپرهیزید.

ایمانی ابراز داشت: آنان که توفیق ادای نماز عید پیدا کردند باید قبل از آن فطریه واجب خود را پرداخته باشند و آنان که در نماز جماعت عید شرکت نکردند تا اذان بعد زمان دارند فطریه خود را بپردازند.

وی توصیه کرد که مردم فطریه خود را به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی بدهند تا به دست محرومان و نیازمندان واقعی برسد.

خطیب نماز عید فطر شیراز در ادامه گفت: شغل خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است که وقایع را برای آیندگان ثبت کرده و به عنوان مجموعه‌ای برای پیشبرد جامعه به سوی آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کند.

وی افزود: خبرنگاران مسئولیتی سخت و گاه پر خطر دارند که در جبهه‌های حق علیه باطل بسیاری از این قشر به شهادت رسیدند و اکنون نیز در نبرد استکبار و ایادی آمریکا و صهیونیزم علیه مسلمانان باز خبرنگاران شهید می‌دهند.

ایمانی با اشاره به 23 مرداد سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه لبنان، این پیروزی را پیروزی امت اسلام و شکست مفتضحانه آمریکا و اسرائیل دانست و ادامه داد: پیروزی در جنگ 33 روزه مصداق آیه شریفه «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن‌اللّه» بود.

وی اذعان داشت: این پیروزی معادلات را تغییر داد و دگرگونی وسیعی در جهان اسلام ایجاد کرد.

انتهای پیام/2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول