اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

عید فطر روز نزول مغفرت و رحمت الهى بر مؤمنان است

امام جمعه چالدران گفت: عید فطر روز مورد توجه پروردگار و روز نزول مغفرت و رحمت الهى بر مؤمنان است.

عید فطر روز نزول مغفرت و رحمت الهى بر مؤمنان است

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول سال دو اجتماع جهانی ‌بین مسلمانان به‌ وقوع می‌پیوندد که یکی از آن‌ها عید فطر است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید همانا کسی رستگار شد که با پرداخت زکات خود را تزکیه نمود و نام پروردگارش را یاد نموده و سپس نماز خواند، اذعان کرد: یکى از مصادیق این آیه عید فطر و زکات فطریه بوده و در روایات آمده است که همواره رسول خدا (ص) روزهاى عید فطر قبل از رفتن به نماز عید فطر فطریه را تقسیم مى‏کرد و این آیه را مى‏خواند.

یوسف‌زاده تصریح کرد: مسلمانان روزه‏دار در طول ماه مبارک رمضان با ارتباط با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگى‏هاى ظاهرى و باطنى که بر خلاف فطرت آن‌ها بوده دوری می‌جویند.

وی ابراز داشت: عید زمانی است که خداوند متعال برای جایزه دادن و بهره‌مند کردن بندگان از نعمت‌ها آن روز را در میان روزها انتخاب می‌کند تا برای گرفتن عطایا جمع شوند و به همگان اعلام کرده است که به درگاه او روی آورده و با اعتراف به بندگی و آمرزش خواستن از گناهان و عرضه نیازها و آرزوهایشان را برای او تواضع نمایند.

امام جمعه چالدران خاطرنشان کرد: شب عید فطر شبی است که خداوند پاداش‌های خود را به مؤمنان روزه‌دار می‌بخشد و آنان را مورد رحمت قرار می‌دهد پس مومنان باید با تلاش از فیض بی‌کران آن بهره‌مند گردد.

یوسف‌زاده همچنین به آثار اخروی و دنیوی پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و متذکر شد: اگر زکات فطریه با برنامه‌ریزی مناسب و به روش صحیحی جمع‌آوری شود و به دست فقرای واقعی برسد یکی از راه‌های بزرگ فقرزدایی است.

انتهای پیام/61005/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول