اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

عید فطر تأثیرات مستقیم اجتماعی-اقتصادی دارد

امام جمعه موقت گچساران گفت: عید سعید فطر عیدی تأثیرگذار، اقتصادی و اجتماعی بوده زیرا حل مشکلات اقتصادى و اجتماعى در این عید از طریق پرداخت زکات فطره به عنوان عاملى ارزشمند براى فقرزدایى، توسعه اقتصادى و حل مشکلات صورت می‌گیرد.

عید فطر تأثیرات مستقیم اجتماعی-اقتصادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اهمیت عید فطر اظهار کرد: عید سعید فطر، از جمله اعیاد بزرگ اسلامی بوده که با توجه به اهمیت و بزرگی منحصر به فرد آن، در روایات متعدد در این راستا دعاها و اعمال خاصی روایت شده است.

وی با اشاره به اهمیت این روز از دیدگاه امام علی(ع) افزود: امام علی (ع) همیشه عید سعید فطر را بزرگ می‌پنداشتند و با سخنان شیوای خود، مردم را با فلسفه این عید بزرگ آشنا کرده و به شرح اهداف عید بزرگ مسلمانان می‌پرداختند.

خواجه‌زاده با تشبیه عید فطر و روز رستاخیز گفت: عید سعید فطر شبیه‌ترین و نزدیک‌ترین روز به زمان رستاخیز بوده زیرا در این روز بعد از یک ماه روزه و اطاعت از فرمان خداوند از منزل به سوی محل برگزاری نماز عید سعید فطر حرکت می‌کنیم که این روند مانند برخاستن از قبر و آغاز قیامت است.

امام جمعه موقت گچساران با بیان این‌که در روایات اسلامی در زمینه فضیلت عید فطر تأکیدات بسیاری شده است، ابراز داشت: در شب عید فطر خداوند پاداش‌های خود را به مؤمنان روزه‌‌دار عرضه می‌کند و آنان را مورد رحمت قرار می‌دهد.

خواجه‌زاده یادآور شد: عید سعید فطر عیدی تأثیرگذار، اقتصادی و اجتماعی بوده زیرا حل مشکلات اقتصادى و اجتماعى در این عید از طریق پرداخت زکات فطره به عنوان عاملى ارزشمند براى فقرزدایى، توسعه اقتصادى و حل مشکلات اجتماعى در جامعه اسلامى قابل تأمل است.

وی ایجاد روحیه تعاون، همکاری و رسیدگی به امورات زندگی مسلمانان را از دیگر اثرات عید سعید فطر دانست و اظهار کرد: پرداخت بدهی بدهکاران و افرادی که به دلیل جرائم غیر عمدی در زندان‌ها به سر می‌برند از طریق جمع‌آوری زکات فطره روزه‌داران از دیگر ابعاد تأثیرگذار عید سعید فطر است.

امام جمعه موقت گچساران خاطرنشان کرد: ساختن و تکمیل مساجد، ترمیم و بهسازی راه‌ها، تجهیز بیمارستان‌ها و دیگر نیازهای مسلمانان از طریق جمع‌آوری زکات فطره میسر بوده که بر اجتماعی و اقتصادی بودن عید فطر تأکید می‌کند.

خواجه‌زاده با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در محل ورزشگاه تختی گچساران بیان کرد: با توجه به کمبود همیشگی مکان‌های مختلف برگزاری نماز عید فطر در گچساران، همچنین کمبود فضا و عدم تکمیل مصلای کنونی این شهرستان، به نظر می‌رسد ورزشگاه تختی گچساران بهترین گزینه برگزاری عید سعید فطر باشد.

انتهای پیام/82014/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول