اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان میاندوآب:

حاصل یک ماه مجاهدت، تقوای الهی است

امام جمعه شهرستان میاندوآب گفت: حاصل یک ماه زحمت، مجاهدت و روزه‌داری مومنان همان تقوای الهی است.

حاصل یک ماه مجاهدت، تقوای الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد‌جواد قهرمانی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان میاندوآب ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: حاصل یک ماه زحمت، مجاهدت و روزه‌داری باید همان تقوای الهی باشد که از زحمات روزه‌داری به دست می‌آوریم.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید فلسفه وجوب روزه ماه مبارک رمضان برای این است که ما متقی شده و جزو بندگان برگزیده خدا شویم و گناه و معصیت را از صحنه زندگی خود حذف کنیم.

قهرمانی با بیان اینکه قطعا همه عزیزانی که در نماز عید فطر شرکت کردند ملکه تقوا را در وجود خود به وجود آورده و با خداوند متعال ارتباط مودت، عشق و علاقه ایجاد کردند، ابراز داشت: باید این میثاق، عهد و پیمان را با خدا بعد از ماه مبارک رمضان نیز رعایت کرده و شیطان و نفسانیات را از صحنه زندگی خود به دور کنیم.

وی یادآور شد: همه انبیای الهی به خاطر انسان‌ها از سوی خداوند مبعوث شدند و همه ائمه معصوم (ع) نیز ما را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند به طوری که شعار بسیاری از صالحان و مومنان تقوا بوده و امروز تقوا یعنی ترس و پرهیز از گناهان و اینکه بدانیم فردا ذرات اعمال ما محاسبه خواهد شد.

قهرمانی افزود: به همین خاطر ما باید برای رهایی از آتش جهنم تقوا را در زندگی خود مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان ما یک ماه بندگی و عبادت خداوند را تمرین و عبادت کردیم، تصریح کرد: سعی کنیم در ماه‌های غیر از ماه مبارک رمضان نیز این اعمال را به صورت مستمر ادامه دهیم و همچون ماه رمضان در نماز‌های جماعت شرکت کرده و با قرآن انس پیدا کرده و اهل قرآن شویم.

قهرمانی اضافه کرد: سعی کنیم با آیات قرآن خود را نورانی کنیم و بعد از ماه مبارک رمضان نیز قرآن سرلوحه زندگی ما قرار گیرد و روابطی که با مومنان و بندگان صالح خدا در این ماه ایجاد کردیم همچنان به این روند ادامه دهیم تا از الطاف خداوند عالم بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان، اذعان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشگاهیان تاکید فرمودند که عزت و اقتدار ایران اسلامی در گرو پیشرفت‌های علمی است و ما باید امروز سعی کنیم همچنان پیشرفت‌های علمی خود را ادامه دهیم و در عرصه‌های علمی کارآمد و جزو نمونه‌ها باشیم.

قهرمانی با بیان اینکه کشور ما کشوری است که نیاز به دانشمند، توسعه علوم و توسعه همه جانبه دانشگاه‌ها داریم، تصریح کرد: امروز ما باید در راستای پیشرفت و ترقی دانشمندان متعهد، توسعه علوم و مراکز دانشگاهی علمی تلاش وافری بکنیم تا کشورمان را از وابستگی‌ها نجات دهیم و در قله اقتدار جهانی بنشینیم.

وی عنوان کرد: با این روند پیشرفت علمی 13 برابری که کشور ما نسبت به متوسط دنیا داشته امید است کشور اسلامی ایران از لحاظ پیشرفت علمی در پنج سال آینده در چهارمین پله علمی جهان بایستد.

امام جمعه شهرستان میاندوآب ادامه داد: امید است دانشمندان ما محصولات علمی خود را در اختیار تمام مراکز علمی جهان قرار دهند و بشریت از برکات توسعه علوم در نظام جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/61005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول