اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشتی سنتی «گولشمک» منتخبان خود را شناخت

همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان دیدار پایانی مسابقات کشتی سنتی «گولشمک» با معرفی منتخبان پایان یافت.

کشتی سنتی «گولشمک» منتخبان خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در سالن تختی هیر برگزار شد، منتخبان سیزدهمین دوره مسابقات کشتی سنتی «گولشمک» معرفی شدند تا این دوره از مسابقات نیز بعد از برگزاری شبانه در چند روز گذشته به کار خود پایان دهد.

در پایان این مسابقات فرید پوربیرامی در وزن 75- کیلوگرم، میر حجت علوی در وزن 85- کیلوگرم، آراز ملکی در وزن 95- کیلوگرم و امیر بیدار در وزن 95+ کیلوگرم به عنوان نفرات برتر و منتخب معرفی شدند.

در این مسابقات آراز ملکی به عنوان پهلوان پهلوانان مسابقات کشتی سنتی «گولشمک» انتخاب شد.

مسئولان شهرستانی و استانی که در این مراسم حضور داشتند، قول دادند تا در سال‌های آینده این مسابقات با قوانین مشخص کشتی سنتی «گولشمک» برگزار شده و تلاش برای ثبت ملی این کشتی محلی نیز انجام شود.

قهرمانی تیم ولیعصر اردبیل در مسابقات فوتسال جام رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما با پایان ماه مبارک رمضان مسابقات فوتسال سالنی اردبیل نیز با قهرمانی تیم ولیعصر اردبیل در رده بزرگسالان و تیم کارآفرین در رده امید به اتمام رسید.

به گفته اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل؛ در این دوره از مسابقات 112 تیم در پنج رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برگزار شد.

همچنین در شب‌های ماه مبارک رمضان شاهد مشارکت دو هزار و 500 ورزشکار در مسابقات جام رمضان بودیم که در پنج رشته فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج و شنا برگزار شد.

به گفته سرپرست اداره ورزش و جوانان اردبیل، مسابقات جام رمضان در رشته والیبال با حضور 15 تیم در سالن ورزشی 17 شهریور، پینگ‌پنگ در سالن ورزشی 12 بهمن، شطرنج در خانه شطرنج و شنا در استخر شهید رجب‌زاده برگزار شد.

عوض نخست افزود: همچون سال‌های گذشته سیزدهمین دوره مسابقات کشتی سنتی «گولشمک» در سالن ورزشی شهدای هیر برگزار شد که این مسابقات در تقویم سالانه فدراسیون به ثبت رسیده که امیدواریم به عنوان یک اثر معنوی در میراث فرهنگی کشور نیز به ثبت برسد.

انتهای پیام/62004/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول