اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردی به فارس خبر داد

برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی، هنرهای فردی و مرشدی در فرودگاه بین‌المللی قم

سرپرست مجتمع ورزش‌های پهلوانی فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی از برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی، هنرهای فردی و مرشدی جام رمضان در این فرودگاه خبر داد.

برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی، هنرهای فردی و مرشدی در فرودگاه بین‌المللی قم

امیر فردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با احداث یکی از زیباترین فضاهای اختصاصی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به نام مجتمع ورزش‌های پهلوانی در فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی، فعالیت‌های رسمی ورزش باستانی در این فرودگاه راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولین فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی نگاه و نظر بسیار مثبتی به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ورزش قهرمانی دارند و علاوه بر مجتمع ورزش‌های پهلوانی، هم‌اکنون چند سالن سرپوشیده و فضاهای ورزشی روباز در این فرودگاه در حال احداث است.

سرپرست مجتمع ورزش‌های پهلوانی فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی افزود: با توجه به مسئولیتی که از سوی مدیریت فرودگاه پذیرفته‌ایم، در نظر داریم گام‌های جدی برای توسعه بیش از پیش رشته اصیل ایرانی یعنی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای برداریم.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی، هنرهای فردی و مرشدی با عنوان جام رمضان در مجتمع ورزش‌های پهلوانی این فرودگاه خبر داد و افزود: این رقابت‌ها از شنبه دوازدهم مردادماه به مدت سه ‌شب با حضور ورزشکاران این رشته انجام خواهد شد.

فردی یادآور شد: ورزشکاران شرکت کننده در رقابت‌های کشتی پهلوانی، هنرهای فردی و مرشدی در فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی در دو رده سنی 15 تا 20 سال و 20 تا 40 سال برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با تقدیر از مدیران و مسئولان پروژه در حال احداث فرودگاه بین‌المللی و شهر فرودگاهی به واسطه توجه ویژه به این رشته‌های ورزشی اظهار داشت: همه ما به عنوان ایرانی باید در راستای گسترش و توسعه این ورزش تاریخی که مملو از ادب و معرفت است و از پدران ما به یادگار مانده جهاد کنیم.

سرپرست مجتمع ورزش‌های پهلوانی فرودگاه بین‌المللی قم و شهر فرودگاهی از وجود بستر‌های مناسب برای گسترش این رشته ورزشی در این فرودگاه خبر داد و افزود: امکانات ورزش باستانی و زورخانه‌ای این فرودگاه شرایط خوبی برای میزبانی از رقابت‌های قهرمانی کشور دارد و در این زمینه با فدراسیون تعامل داریم.

وی یادآور شد: با فراهم شدن شرایط مناسب در راستای راه‌اندازی ورزش باستانی در این فرودگاه در لوای حمایت‌ها و مساعدت‌های فدراسیون و هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم می‌توانیم با نهادینه شدن این رشته قم را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ و مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش باستانی کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/78002/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول