اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

آزادی بیان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

امام جمعه خوی، آزادی بیان مطبوعات و رسانه‌ها را از دستاوردهای مهم و اصیل انقلاب اسلامی عنوان کرد.

آزادی بیان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خبرنگاران رسالت مهمی بر دوش دارند که برای انجام این رسالت خطیر باید رضایت الهی را همواره مد نظر قرار دهند.

وی به اهمیت خبر در زندگی فردی و اجتماعی اشخاص اشاره و تصریح کرد: اطلاع انسان‏ها از حوادثی که در دنیای اطرافشان روی می‏دهد برای فعالیت موثر در صحنه اجتماع و پرداختن آگاهانه‏ به مسئولیت‏های فردی و اجتماعی، همواره امری ضروری و غیر قابل انکار است.

موسوی‌شکوری ادامه داد: تهیه خبر یکی از اهداف اساسی وسایل ارتباطی به شمار می‏رود و رسانه‏های جمعی اساساً همراه با خبر متولد می‏شوند که در این میان نشر خبر و اطلاع‏رسانی در شکل‏گیری شخصیت اصلی یک رسانه ارتباطی، اهمیتی ویژه دارد.

وی، به‌روز بودن و ارتباط خبرنگاران با اجتماع را از جمله ویژگی‌های مهم و بارز خبرنگاران عنوان کرد و افزود: خبرنگاران در شکل‌گیری افکار عمومی و حفظ امنیت یا ایجاد تشویش در جامعه نقش بسزایی دارند، لذا توجه در انتشار اخبار صحیح، با درایت و تیزبینی کامل امری بسیار ضروری است که باید مورد توجه اصحاب رسانه و خبرنگاران قرار گیرد.

موسوی‌شکوری، توجه جدی به محتوای اخبار را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: خبرنگاران باید در انتقال اخبار صرفا به جایگاه افراد و یا انعکاس صرف اخبار توجه نداشته باشند بلکه باید اخباری در اولویت قرار بگیرند که دارای پیام هستند و در رشد و شکوفایی جامعه و همگرایی و تعالی فرهنگ جامعه نقش آفرین هستند.

وی بر ضرورت تعامل مناسب مسئولان اجرایی با خبرنگاران تأکید کرد و افزود: خبرنگار باید پیوسته با مردم ارتباط داشته باشد تا بتواند خواسته‏ها و دیدگاه‏های آنها را در گزارش‏های خود بازتاب داده و ضعف‌های موجود را شناسایی کند که این مهم بدون همکاری و ارتباط تنگاتنگ مسئولان با خبرنگاران میسر نمی‌شود.

امام جمعه خوی، سرعت عمل و دقت در تنظیم اخبار را از ارکان اصلی تهیه خبر عنوان کرد و افزود: تازگی اخبار لازمه اصلی سازندگی یک خبر است که اگر به این نکته توجه نشود اخبار انتشار شده گیرایی لازم را نداشته و مخاطبان خود را جذب نخواهد کرد.

موسوی‌شکوری با بیان اینکه آزادی بیان در مطبوعات و خبرگزاری‌ها از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بر جایگاه خبر و اطلاع‌رسانی در کشور اشاره کرد و گفت: خبرنگاران رسالت مهمی در آگاه‌سازی جامعه دارند ولی آنچه مهم است توجه به جایگاه خود خبرنگار است به گونه‌ای که اکنون آنگونه که شایسته است در کشور ما به خبرنگاران ارج داده نمی‌شود.

انتهای پیام/61006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول