اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس خواستار شد

پرهیز از سیاه‌نمایی‌ها در انتشار اخبار

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر پرهیز از سیاه‌نمایی‌ها و رعایت صداقت در انتشار اخبار تأکید کرد.

پرهیز از سیاه‌نمایی‌ها در انتشار اخبار

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خبرنگاران رسالت خطیری در زمینه خبررسانی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارند، لذا برای انجام این رسالت مهم لازم است بایدها و نبایدهایی را در نظر گرفته و به آنها پایبند شوند.

وی دقّت، صراحت و صداقت را به عنوان مشخصه‏‌های اصلی و مهم یک خبرنگار موفق اعلام کرد و افزود: این مشخصه‌ها می‌توانند یک خبرنگار را از سوء استفاده‌های احتمالی و یا بی‏‌توجهی دیگران نسبت به شغل شریف خبرنگاری باز دارند.

فتاحی، صداقت را رکن اصلی اخبار یک خبرنگار و خبررسان عنوان کرد و گفت: خبرنگار باید وقایع را آن طور که اتفاق افتاده بازگو کند تا به رسالت خود در این زمینه به درستی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: عدم وجود صداقت در بیان و انتشار صحیح اخبار، تناقض‏گویی، مبالغه و اغراق در بیان اخبار، تحریف خبر، سانسور خبر، غیرموثق بودن خبر، عینی و واقعی نبودن خبر، موضع‌گیری‌های حزبی و سیاسی در انتشار اخبار از جمله مواردی هستند که می‌توانند اعتماد مردم و توجه آنان به اخبار انتشار یافته را صلب کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر انتشار اخبار صحیح و پرهیز از سیاه‌نمایی‌ها در این زمینه، تصریح کرد: خبررسانی ماهیتی آموزشی دارد و خبرنگار متناسب با وظیفه اخلاقی و اجتماعی خود باید مروج خوبی‏ها بوده و به انتشار اخبار سودمند بپردازد که در این زمینه لازم است مصلحت نظام را نیز در نظر بگیرد.

وی افزود: البته این مطلب ناقض آزادی بیان خبرنگاران نمی‌شود، بلکه آنچه مهم است بیان واقعیات در راستای حفظ منافع ملی است.

انتهای پیام/61006/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول