اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دامپزشکی اسدآباد صورت گرفت

واکسیناسیون 120هزار رأس دام‌ علیه بروسلوز/90 درصد کارکنان گرفتار بروسلوز

مدیر دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: در طول چهار ماه نخست امسال 120 هزار رأس دام علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

واکسیناسیون 120هزار رأس دام‌ علیه بروسلوز/90 درصد کارکنان گرفتار بروسلوز

مهدی نجاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، اهداف اصلی دامپزشکی را تأمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه و حراست از سرمایه‌های دامی دانست و اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار بیماری شناخته شده که 814 مورد از آن‌ها منشأ دامی دارد و از دام به انسان منتقل می‌شود.

وی، دامپزشکی را یکی از سخت‌ترین مشاغل در سطح جامعه دانست و ادامه داد: بیش از 90 درصد کارکنان دامپزشکی به بیماری لاعلاج تب‌برفکی(بروسلوز) مبتلا هستند.

مدیر دامپزشکی اسدآباد با اشاره به فعالیت بیش از 35 نفر نیرو در بخش دولتی و خصوصی، تصریح کرد: از این تعداد 10 نفر در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی از جمله داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون مشغول فعالیت هستند.

نجاری با ارائه گزارش عملکرد دامپزشکی شهرستان اسدآباد در چهار ماه امسال افزود: طی این مدت 420 هزار دز انواع واکسن و دارو بین دامداران توزیع شده است.

وی به واکسینه شدن 120 هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی(برسلوز) اشاره کرد و افزود: این تعداد شامل 2 هزار و 500 رأس گاو و گوساله و 95 هزار رأس گوسفند و بز است.

نجاری خاطرنشان کرد: تعداد 140 هزار رأس گوسفند، علیه بیماری آنتروتوکسی و 78 هزار رأس دیگر علیه بیماری قانقاریا واکسینه شدند.

وی در پایان سخنانش درمان یک‌هزار و 200 رأس دام، صدور 17 فقره پروانه دامداری، برگزاری 50 کلاس آموزشی برای دامداران و درمان یک‌هزار و 500 مورد انگل‌های خارجی و داخلی را از جمله فعالیت‌های دامپزشکی شهرستان اسدآباد در طول چهار ماه امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/89008/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول