اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان:

انسان معمولی بدون هدف کاری را انجام نمی‏دهد

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه زندگی دنیا بدون هدف نیست، گفت: انسان معمولی بدون هدف کاری را انجام نمی‏دهد، چگونه ممکن است پروردگار بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟

انسان معمولی بدون هدف کاری را انجام نمی‏دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی بعدازظهر امروز در روحانیون استان در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: هر باغبانی با هدف بهره‏برداری از میوه‏ها باغ را آباد می‏کند چگونه ممکن است ذات اقدس الهی که چرخ و فلک و مه و خورشید را خلق کرده و در خدمت انسان قرار داده بدون هدف این دنیا را خلق کرده باشد؟

وی با بیان اینکه پروردگار فرمانروای عرش با عظمت است، افزود: برخی از مفسران کل جهان خلقت از ذره تا کهکشان‏ها و فوق آنها را عرش می‏گویند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: لازم نیست انسان فردای قیامت برای نجات از عذاب الهی جزو مقربین باشد.

نورمفیدی با تأکید بر اینکه مومن باید همیشه بین خوف و رجا باشد، ادامه داد: ما نمی‏توانیم جزو مقربین باشیم، زیرا جزو اینها بودن خیلی سخت است.

به گفته وی، ذات اقدس الهی هم از ما چنین چیزی نخواسته، او با بندگان خود رفیق بوده و اندازه هر کس را می‏داند.

پروردگار به اندازه ظرفیت هر انسان از او انتظار دارد

امام جمعه گرگان اظهار داشت: پروردگار به اندازه ظرفیت هر انسان از او انتظار دارد و غیر از او هم کسی رفیق واقعی انسان نیست.

نورمفیدی با بیان اینکه ظرفیت پیامبر گرامی اسلام (ص) از انسان بالاتر است، اظهار داشت: بر همین اساس ذات اقدس الهی نماز شب را بر وی واجب کرده در حالی که برای سایر انسان‏ها به دلیل ظرفیت پایین آنها مستحب است.

وی، ایمان، عمل صالح و محبت پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان وی را در عالم برزخ برای همه انسان‏ها ضروری دانست.

ایمان را باید با عمل صالح آبیاری کنیم

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان تصریح کرد: درجات بهشت براساس ایمان سنجیده می‏شود، بنابراین تمامی کارهای ما باید ایمانمان به ذات اقدس الهی را افزایش دهد.

نورمفیدی اضافه کرد: طبق نظر قرآن ایمان نزد پروردگار می‏رود بنابراین ما را هم نزد او می‏برد، ما اگر کار خاصی نمی‏توانیم انجام دهیم با زبان می‏توانیم از حق دفاع کنیم.

به گفته وی، ایمان را باید با عمل صالح آبیاری کنیم تا به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دست یابیم.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) سرمایه ارزشمندی است، گفت: نبی مکرم اسلام فرمودند به فرزندان خود محبت به من، محبت به اهل بیتم و تلاوت قرآن را بیاموزید.  

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول