اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

یک میلیارد و 300 میلیون متر‌مکعب حق‌آبه اردبیل از ارس است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: از سهم یک میلیارد و 800 میلیون متر‌مکعبی آب رود ارس حدود یک میلیارد و 300 میلیون متر‌مکعب حق‌آبه استان اردبیل است.

یک میلیارد و 300 میلیون متر‌مکعب حق‌آبه اردبیل از ارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران با یادآوری اینکه انتقال آب به دریاچه ارومیه هیچ ثمری در احیای این دریاچه ندارد و تنها وقت‌گذرانی است، اظهار داشت:‌ باید مسببان خشک شدن دریاچه ارومیه مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند وگرنه با ضایع کردن حق زارعان و کشاورزان شمال استان اردبیل دریاچه ارومیه احیا شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما خواستار لغو مصوبه دولت دهم در انتقال بیش از 900 میلیون متر‌مکعب آب به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی شدیم چرا که این حرکت را ظالمانه دانسته و نوعی بی‌عدالتی می‌دانیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: تمام نمایندگان استان به وزیر نیرو اعتراض کردند که چگونه در اواخر دولت به چنین کار غیر‌عادلانه و غیر‌عاقلانه دست زدند که به نظر می‌رسید وزیر نیرو قدرت و توان تصمیم‌گیری و دستور‌دهی در این زمینه را از دست داده بود.

افضلی‌فرد گفت: از وزیر پیشنهادی دکتر روحانی چیت‌سازان که خود سابقه درخشانی در حوزه وزارت نیرو دارد درخواست کردیم تا حق‌آبه استان اردبیل مورد توجه و رعایت قرار گیرد و از سویی در قزل‌اوزن نیز حق‌آبه این استان که بیش از 350 میلیون مترمکعب است به استان اختصاص یابد و جلوی هدر رفت 500 میلیون متر‌مکعب آب از این استان که وارد قزل‌اوزن می‌شود، گرفته شود.

وی با یادآوری اینکه ما انتظار داریم عموم مردم از ما سئوال کنند که در حوزه کاری خود چه کار انجام دادید که این شامل قانونگذاری، نظارت، حضور در کمیسیون‌ها و حضور در جلسات شورای اداری است، بیان داشت: گاه به جای این درخواست‌ها عامه مردم از آسفالت،‌ راه و آبرسانی و ... از ما سئوال می‌کنند که چندان در حیطه کاری ما نیست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ آرزو دارم اصحاب رسانه و صاحبان تریبون برای تنویر افکار عمومی در این باب از ما سئوالاتی کنند تا در مباحث بتوانیم از خود دفاع کرده و کارهای انجام شده را اطلاع‌رسانی کنیم چرا که بیان کارهای انجام شده در دل مردم امیدواری ایجاد کرده و دشمنان را نیز ناامید می‌کند.

پشت پرده رای نیاوردن کدخدایی به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان

افضلی‌فرد اولین وظیفه یک نماینده را قانونگذاری توصیف کرد و ادامه داد: ما در عرصه قانونگذاری بسیار شایسته و مطلوب ورود پیدا کردیم که به عنوان مثال در این عرصه قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل را برای کارمندان و مدیران مصوب کردیم تا اجرایی شود.

وی با یادآوری اینکه این قانون مصوب مجلس با برخی ایرادات از سوی شورای نگهبان مواجه شد به طوری که کدخدایی در یک دهن‌کجی به مجلس اعلام کرد که حقوقدانان شورای نگهبان باید از این قانون مستثنی باشند، تصریح کرد: ما دوست نداشتیم که شورای نگهبان به عنوان حافظ قانون خود به تبعیض قانونی دامن بزند که در این باب به کدخدایی تذکر دادیم و نمایندگان نیز در روزهای گذشته برای کدخدایی جهت عضویت در شورای نگهبان به عنوان حقوقدان از این باب رای ندادند چرا که در برابر قانون مصوب مجلس موضع‌گیری ناعادلانه کرده بود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: با اجرایی شدن این قانون برای 20 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شد در حالی که جای تعجب است برخی از مدیران و مسئولان ما با عضویت در هیئت مدیرگی 11 و 12 سازمان و نهاد به شکل کلان حقوق می‌گیرند در حالی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما بیکار هستند.

10 درصد سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها نادیده گرفته شد

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن دلایل مخالفت مجلس با اجرای دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: ما با سه شرط با اجرای مرحله دوم موافقت می‌کردیم که در وهله اول باید سهم 30 درصد تولید پرداخت می‌شد که از این سهم تنها 3 درصد در دولت دهم پرداخت شده است.

وی یادآور شد: نتیجه این بی‌توجهی سبب شده تا 550 واحد تولیدی در سال گذشته تعطیل شود و نرخ بیکاری به بالای 14 درصد برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی دومین درخواست را پرداخت سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها به میزان 10 درصد اعلام کرد و ابراز داشت: پرداختی دولت دهم در این حوزه نیز در حد صفر بوده است.

افضلی‌فرد سومین خواسته را اصلاح قیمت‌ها و سپس افزایش منطقی قیمت‌ها حداکثر تا 50 درصد اعلام و عنوان کرد: در دولت یازدهم نیز اگر این سه شرط رعایت شود ما با اجرای قانون هدفمندی هیچ مشکلی نداریم.

وی به هیاهوی ایجاد شده در خصوص انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه نیز افزود: سهم استان اردبیل که حدود یک میلیارد و 300 میلیون متر‌مکعب است و تنها 500 میلیون متر‌مکعب سهم استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است که اگر لحاظ شود مشکلی وجود ندارد اما این انتقال قطعاً بیهوده خواهد بود.

این مسئول به فعالیت خود در کمیسیون اصل 90 اشاره کرد و ابراز داشت: قطور‌ترین پرونده‌های ارجاع شده از نهادهای مختلف در کمیسیون اصل 90 در حال بررسی است که ما به صورت مستمر با کمیسیون‌های دیگر مجلس نیز در ارتباط و تعامل هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، افضلی‌فرد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در سطح استانی نیز از فرمانداران درخواست کردیم تا شورای اداری مستقل تشکیل داده تا مصوبات را به دقت مورد پیگیری و دقت نظر قرار دهند تا 100 درصد خواسته‌ها و مطالبات و مصوبات شورای اداری شهرستان‌ها مورد دقت نظر قرار گرفته تا ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/62001/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول