اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس:

حساسیت انتقال آب ارس مربوط به انتقال نامناسب است

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: حساسیت انتقال آب از رود ارس به سایر مناطق برگرفته از انتقال غیرموجه آن است که بیشتر بر اساس مسایل پشت پرده و توافقات نامناسب اتفاق افتاده است.

حساسیت انتقال آب ارس مربوط به انتقال نامناسب است

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل ‌با انتقاد شدید از رویه غلط در نظر گرفته شده برای انتقال آب ارس به شیوه نامطلوب به دریاچه ارومیه اظهار داشت: در وهله اول باید گفت که این انتقال با هدف سیراب شدن دریاچه ارومیه صورت نمی‌گیرد بلکه بیشتر هدف انتقال آب به منطقه خشک در آذربایجان‌شرقی است که احیای آن هیچ ربطی به دریاچه ارومیه ندارد.

وی با اعلام اینکه مجمع نمایندگان استان حتی در انتقال قطره‌ای از این رود خروشان بیشتر از حقابه مربوط به استان اردبیل اجازه انتقال و سرازیر شدن به منطقه آذربایجان‌شرقی را نمی‌دهند، تصریح کرد: ‌التبه باید تاکید کرد که انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه نیز حرکتی غیرکارشناسی، بی‌ثمر و مضحک است که نه تنها این دریاچه را احیا نمی‌کند بلکه آب انتقال یافته نیز به هدر می‌رود.

موسوی عنوان کرد:‌ آنهایی که به خشک شدن دریاچه ارومیه اقدام کرده و بی‌تدبیری داشتند باید امروز در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند نه اینکه حقابه استانی را نادیده گرفته و بخواهند آب رود ارس را که دشت مغان را سیراب می‌کند و به افزایش تولید محصولات کمک می‌کند به صورت ناعادلانه به منطقه کم آبی در آذربایجان و یا دریاچه ارومیه منتقل کنند.

این مسئول با رد ادعای مسئولان و برخی از نمایندگان آذربایجان‌شرقی مبنی بر اینکه مطالعات طرح انتقال آب ارس از سال 85 شروع شده و مجوز هیئت دولت دارد، اضافه کرد: ‌اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و ما معتقدیم نباید اجازه دهیم قطره‌ای از حقابه استان اردبیل به ناحق به سایر مناطق انتقال داده شود یا بخواهند حرکتی نامربوط در این حوزه انجام دهند.

وی به اقدام شتاب‌آلود دولت در کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: این طرح و برنامه عقیم و ناقص هیچ ثمره‌ای جز نابودی دشت پهناور و زرخیز مغان به همراه نداشته و امکان تأمین منابع دیگر نیز از این طریق وجود ندارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ هر چند مسئولان معتقد هستند که حقابه استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل از آب ارس مشخص شده اما بیشترین سهم مربوط به استان اردبیل است و ما در تلاش هستیم تا مصوبه غیرقانونی دولت را در برداشت از آب ارس و انتقال به دشت خشک آذربایجان‌شرقی و دریاچه ارومیه را در دولت آینده ملغی کنیم.

انتهای پیام/62001/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول