اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر امسال آغاز می‌‏شود

استاندار سمنان گفت: بر اساس برنامه‌‏ریزی‌‏های صورت گرفته، اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران امسال آغاز می‏‌شود.

اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر امسال آغاز می‌‏شود

عباس رهی در گفت‏‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران یکی از بزرگ‏ترین طرح‏‌های مهر ماندگار است که باید اجرایی شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: پروژه انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران بیش از 30 هزار میلیارد ریال اعتبار دارد و در پیوست قانون بودجه سال 92 کشور نیز طرح مطالعه و اجرای آن مصوب شده است.

رهی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، مصوبه ترک تشریفات دولت را در راستای اجرای این پروژه باطل کرده است؛ اما باید دانست که رئیس مجلس نمی‏‌تواند قانون را ابطال کند و این طرح با تغییراتی اجرایی می‏‌شود.

وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‏‌الانبیا (ص) در سه نقطه از مسیر اجرای این طرح، کارگاه‏‌های خود را تجهیز کرده است و آغاز کار نیز از استان سمنان خواهد بود.

رهی ادامه داد: نیروگاهی با ارزش یک‌هزار و 700 میلیارد تومان به قرارگاه سازندگی خاتم‌‏الانبیا(ص) واگذار شده تا این قرارگاه با دریافت آن، پروژه انتقال آب دریای خزر را آغاز کند.

استاندار سمنان گفت: پیش‌‏بینی می‏شود کار اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر در سال جاری آغاز شود.

وی بیان کرد: وزیران نیرو و نفت دولت دهم در راستای اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر با یکدیگر توافق کرده‌‏اند و ساز و کارهای انتقال نیز مشخص شده است.

رهی افزود: کارگاه‏‌های عملیاتی برای انتقال آب به کویر مرکزی در سه منطقه تاکنون تجهیز نیرو شده است و این طرح باید در دولت آینده نیز ادامه یابد تا مردم بتوانند حلاوت و شیرینی اجرای این پروژه را بچشند.

استاندار سمنان افزود: کار دولت احمدی‏‌نژاد در راستای اجرای این طرح به واقع ماندگار است و همه ساز و کارهای مورد نیاز این طرح نیز مهیا شده و تنها باید دستور اجرای آن صادر شود.

وی گفت: مسیر انتقال لوله آب نیز در موافقت‌‏نامه‌‏ای بین وزرای نفت و نیرو امضا شده است و این طرح به عنوان یک خواسته مهم مردمی باید اجرا شود.

انتهای پیام/2249/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول