اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

اجرای طرح تولید کود زیستی ورمی کمپوست در روستاهای ارومیه

مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال‌ جاری طرح تولید کود زیستی ورمی کمپوست در روستاهای شهرستان ارومیه با اعتبار 800 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

اجرای طرح تولید کود زیستی ورمی کمپوست در روستاهای ارومیه

حاجیه لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ایجاد اشتغال برای زنان روستایی آذربایجان غربی، اظهار داشت: با توزیع 2 هزار و 500 قطعه جوجه یک روزه به زنان روستایی شهرستان ارومیه، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم شد.

وی با اشاره به کیفیت بالای پرورش گوشت مرغ بومی، تصریح کرد: توزیع جوجه یک روزه به زنان روستایی در راستای افزایش تولید و ترویج پرورش مرغ بومی در آذربایجان غربی انجام شده است.

لطفی به هزینه پایین پرورش مرغ بومی اشاره کرد و گفت: در این روش به یک جایگاه ساده نیاز است و نگهداری مرغ بومی بسیار ارزان قیمت است.

مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: سال‌ جاری طرح تولید کود ورمی کمپوست از محل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید.

وی به اعتبار 800 میلیون ریالی طرح تولید کود ورمی کمپوست اشاره کرد و ابراز داشت: این اعتبار از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی تأمین شده است.

لطفی با بیان اینکه جمع‌آوری و فرآوری کودهای حیوانی و زباله‌های روستایی به منظور تولید کود زیستی ورمی کمپوست انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح 11 نفر از زنان روستایی شهرستان ارومیه اشتغال یافته‌اند.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول