اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

افتتاح سالن تئاتر زنده یاد حسین پناهی در دهدشت

ظهر امروز سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با نام زنده یاد حسین پناهی در دهدشت افتتاح شد.

افتتاح سالن تئاتر زنده یاد حسین پناهی در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سالن تئاتر زنده یاد حسین پناهی در دهدشت راه‌اندازی شد.

آزاد خردمند در حاشیه افتتاح این سالن اظهار داشت:  تئاتر یک ضرورت از آدمی است که انسان به صورت فطری و با ویژگی‌های اجتماعی که دارد، ناخودآگاه به سوی آن گرایش پیدا کرده و بعدها به صورت خودآگاه آن را پرورش داده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در بیان جایگاه نمایش در ابعاد زندگی انسان تصریح کرد: تئا‌تر جایگاه ویژه‌ای دارد و خمیر مایه آن اندیشه، فکر و انسان است و برای انسان تولید می‌شود.

خردمند با اشاره به سالروز وفات هنرمند فقید از دیار کهگیلویه از حسین پناهی به عنوان شناسنامه فرهنگی و هنری شهرستان یاد کرد و افزود: سالن تمرین تئاتر به اسم حسین پناهی نامگذاری شده است.

وی با تبیین خصوصیات اخلاقی و ذات هنری حسین پناهی تأکید کرد: نامگذاری این سالن به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره ان مرحوم و الگوگیری هنرمندان از این هنرمند است.

خردمند با بیان اینکه سالن نمایش آکوستیک شده و مجهز شده است ابراز داشت: تا زمان تأسیس سالن پلاتو از این سالن برای تمرین تئاتر استفاده خواهد شد.

این مسئول حوزه فرهنگ بر لزوم ارتقاء نقش و جایگاه هنر تئاتر در شهرستان تأکید کرد و گفت: اگر نگاه جدی به تئاتر داشته باشیم جایگاه واقعی و متعالی آن در جامعه ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/82016/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول