اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت تاکید کرد

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کار و ترویج مهارت‌های فنی در ایجاد اشتغال پایدار

امام جمعه دهدشت با اشاره به ریزش مشاغل دولتی و سطح توقعات مردم از جذب بدنه دولتی گفت: مرکز فنی ‌و حرفه‌ای با ترویج مهارت‌های مختلف در راستای ایجاد اشتغال خارج از جریان دولت وظیفه اساسی دارد.

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کار و ترویج مهارت‌های فنی در ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای دهدشت ظهر امروز با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در این نشست با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کار در شهرستان، نقش مرکز فنی ‌و حرفه‌ای در ایجاد شغل پایدار را بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار از وظایف مراکز فنی ‌و حرفه‌ای است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به تلاش شبانه‌روزی امیرالمومنین علی (ع) در به حرکت درآوردن چرخه زندگی خاطرنشان کرد: حضرت چه در زمان حاکمیت و چه زمانی که گوشه‌نشین بود از هیچ تلاشی برای کمک به جامعه دریغ نداشته است.

حسینی ادامه داد: مولای متقیان در عبادت، مجاهدت، خطابه، ریاضت نفسانی و کار و تلاش قهرمان بود.

وی درس گرفتن از سیره علوی در همه امورات بخصوص در بخش کار را باعث فعال شدن جامعه دانست و تصریح کرد: درصد بالایی از فقر مولود بیکاری و بیکاری نیز ناشی از نبود مهارت و فن است.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که اگر افراد جامعه صاحب فکر، فن و مهارت باشند بیکاری و فقر بر آن غالب نخواهد شد، افزود: خدمات فنی‌ و حرفه‌ای مهم و اثربخش بوده و در جلوگیری از بیکاری و فقر موثر است.

حسینی با اشاره به ریزش مشاغل دولتی و سطح توقعات مردم از جذب بدنه دولتی عنوان کرد: مرکز فنی ‌و حرفه‌ای با ترویج مهارت‌های مختلف در راستای ایجاد اشتغال خارج از جریان دولت وظیفه اساسی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تبیین شرایط امروز جامعه خاطرنشان کرد: دشمن تمام قدرت و همت خود برای شکستن مدیریت نظام جمهوری اسلامی را به‌کار برده و با لحاظ کردن شدیدترین تحریم‌ها در تاریخ علیه کشور می‌خواهد ما را از پای بیندازد بنابراین باید تلاش کنیم تا بر مشکلات غلبه پیدا کنیم.

حسینی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ کار در شهرستان اظهار داشت: با وجود فراهم بودن زمینه‌های کار در شهرستان متاسفانه فرهنگ کار کردن به خوبی جا نیفتاده است.

گفتنی ا‌ست، جلال بهره‌بر رئیس مرکز فنی‌ و حرفه‌ای دهدشت در ابتدای این نشست با بیان این‌که تعداد 113 دانشجو در مرکز علمی کاربردی دهدشت مشغول به تحصیل هستند، گفت: هم‌اکنون چهار کد رشته برق صنعتی، مکانیک خودرو، تاسیسات مکانیکی ساختمان و تعمیر و نگهداری خودرو ارائه شده و درخواست رشته‌های جدید به صورت ترمی جهت مهرماه صادر شده است.

وی جذب 25 میلیون ریالی اعتبار جهت خرید تجهیزات کارگاهی طی یک سال گذشته را متذکر شد و گفت: مبلغ 84 میلیون ریال جهت هزینه مواد مصرفی کارگاهی هزینه شده است.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول