اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه:

پایگاه انتقال خون دهدشت نیازمند توجه جدی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به مشکلات پایگاه انتقال خون در دهدشت گفت: سازمان انتقال خون به فکر اختصاص فضای مناسب برای راه‌اندازی پایگاهی در شأن مردم شهرستان باشد.

پایگاه انتقال خون دهدشت نیازمند توجه جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عبدالحسین موسویان‌زاده امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان استقلال مراکز بهداشتی شهرستان‌های لنده و چرام را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تا زمان استقلال کامل این مراکز درمانی، بار مالی و خدمات درمانی شهرستان‌های مذکور بر دوش شبکه بهداشت کهگیلویه خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خاطرنشان کرد: تعداد 78 خانه بهداشت در کهگیلویه، 15 باب در لنده و 23 خانه بهداشت در چرام فعالیت دارند.

وی، 34 پزشک شاغل در مراکز بهداشتی کهگیلویه را متذکر شد و اذعان داشت: تنها دو مرکز درمانی در شهرستان فاقد پزشک هستند.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه با تبیین خدمات این شبکه در سطح شهرستان، دورترین خانه بهداشت به لحاظ وسعت جغرافیایی را در فاصله 175 کیلومتری مرکز شهرستان دانست و افزود: نزدیک‌ترین خانه بهداشت در فاصله سه کیلومتری شهرستان واقع شده است.

موسویان‌زاده تجهیز آزمایشگاه مرکزی دهدشت را از مهمترین خدمات ارائه شده به همشهریان برشمرد و تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و ارتقای سلامت جامعه آزمایشگاه مرکزی دهدشت تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در حال خدمات‌دهی به مردم است. 

وی پیگیری جدی و مستمر در راه‌اندازی اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت را از دیگر موارد مهم دوره تصدی خود در شبکه بهداشت دانست و گفت: این اورژانس در فضایی بالغ بر 1300 متر مربع فضای درمانی با تجهیزات کامل و نیروی انسانی مجزا از اورژانس فعلی بیمارستان آماده بهره‌برداری نهایی است.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه خاطرنشان کرد: نیروی خدماتی-درمانی و سایر عوامل اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت به صورت مستقل تأمین شده و بر فضای درمانی بیمارستان اضافه خواهد شد.

*راه‌اندازی آموزشکده سلامت تا پایان سال 92 در کهگیلویه

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از راه‌اندازی آموزشکده سلامت در شهرستان خبر داد و گفت: این آموزشکده گام بزرگی در ارتقای خدمات زمینه بهداشت و درمان خواهد بود.

موسویان‌زاده با اشاره به فضای نامناسب پایگاه انتقال خون در بیمارستان امام خمینی و مشکلات عدیده در این زمینه اذعان داشت: مسئولان استانی باید به فکر اختصاص جایگاهی در شأن مردم شهرستان برای این پایگاه باشند.

وی با بیان اینکه بیمارستان فاقد فضای آزاد کافی است تأکید کرد: با توجه به نیاز به گسترش بخش‌های بیمارستان، سازمان انتقال خون به فکر انتقال پایگاه خون از بیمارستان و راه‌اندازی در مکان مناسب دیگری باشد. 

موسویان‌زاده اجرای حاکمیت بالینی در مراکز درمانی شهرستان به منظور پاسخگویی هر مرکز درمانی در قبال خدمات را متذکر شد و افزود: در چارچوب حاکمیت بالینی واحدهای ارایه کننده خدمت در قبال بهبود دایمی کیفیت پاسخگو بوده و با ایجاد محیطی که در آن تعالی در خدمات بالینی شکوفا می‌شود به صیانت از استانداردهای عالی به خدمت می‌پردازند.  

انتهای پیام/82016/ذ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول