اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان دهدشت:

نماز جمعه از پایگاه‌های تأثیرگذار بر جهان اسلام است

امام جمعه شهرستان دهدشت با یادآوری سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سال 58 گفت: نماز جمعه از برکات مهم انقلاب و از پایگاه‌های اثرگذار بر جهان اسلام است.

نماز جمعه از پایگاه‌های تأثیرگذار بر جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌نصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه دهدشت با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع)، درباره فضایل مولای متقیان اظهار داشت: در حدیثی داریم اگر تمام باغ‌ها قلم و دریاها مرکب و جنیان حسابگر و انسانها نویسنده شوند توان برشماری برتری‌های علی‌بن‌ ابی‌طالب(ع) را نخواهند داشت.

امام جمعه دهدشت سادگی خانه آن حضرت را به صافی آینه و محل تجمع اهل بیت توصیف و تصریح کرد: شجاعت علی (ع) که خود بارها می‌فرمود اگر تمامی اعراب برای جنگ با من صف‌آرایی کنند به آنها پشت نخواهم کرد زبانزد خاص و عام بود به طوری که به فرموده پیامبر اسلام(ص) ضربه امیرالمؤمنین برتر از عبادت انس و جن است.

حسینی ولادت حضرت در کعبه را از فضایل بزرگ مولای متقیان برشمرد و گفت: امام اول شیعیان در زهد و بی‌توجهی به دنیا سرآمد است.

وی با تبیین دیگر فضایل حضرت علی(ع) عدالت آن حضرت را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: نامه امیرالمؤمنین علی(ع) به مالک اشتر آیین‌نامه کامل حکومتی است که انسان را شگفت‌زده می‌کند.

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه با تأکید بر لزوم بهره‌بردن از برکات شب‌های سرنوشت‌ساز قدر گفت: فلسفه اینکه 18 روز خداوند ما را به میهمانی دعوت می‌کند تا لیالی قدر برسد این است که انسان تزکیه نفس پیدا کند و با طهارت قلب به شب قدر که بهتر از هزار ماه است وارد شود و از فیوضات این شب بهره ببرد.

خطیب جمعه دهدشت با تبیین روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت شب قدر ابراز داشت: به شب قدر ایمان داشته باشید که شب قدر مربوط به علی(ع) و اولاد معصوم و ائمه اطهار (ع) است.

حسینی لیله‌القدر را قلب رمضان خواند و با بیان اینکه عظمت عالم به توحید است، توحید را به قرآن دانست و افزود: قرآن در ماه رمضان و در شب قدر نازل شده است و شب قدر مربوط به اولیای خداست.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در سال 58 گفت: نماز جمعه از برکات انقلاب و از پایگاه‌های تأثیرگذار بر جهان اسلام است.

حسینی تریبون نماز جمعه را از جایگاه‌های حساس عنوان کرد و با تشریح ابعاد فریضه نماز جمعه اذعان داشت: اگر تبلیغات از تریبون‌های گمراه باشد باعث انحراف افکار عمومی می‌شود و چنان‌چه از مجاری درست و در دست انسان‌های صالح باشد نتیجه درستی خواهد داشت.

وی هم‌چنین آخرین جمعه از ماه رمضان و روز قدس را متذکر شد و با دعوت عموم به شرکت در راهپیمایی روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: با حضور شما مردم همیشه صحنه در این راهپیمایی، استراتژی‌های رژیم صهیونیست و غرب به شکست خواهد انجامید.

انتهای پیام/82016/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول