اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دهدشت عنوان کرد

روان‌سازی ترافیک در سطح شهر دهدشت با اصلاح هندسی معابر

شهردار دهدشت گفت: در راستای روان‌سازی ترافیک و اصلاح هندسی معابر در سطح شهر دهدشت، چراغ راهنمای سه زمانه در سه تقاطع پرتردد نصب شده است.

روان‌سازی ترافیک در سطح شهر دهدشت با اصلاح هندسی معابر

حجت‌الله تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: در راستای روان‌سازی ترافیک در تقاطع جهاد، هلال‌احمر و آزادگان شهرداری اقدام به نصب چراغ راهنمای سه زمانه کرده است.

تقوی، هزینه اجرای این طرح را بالغ بر 40 میلیون تومان برآورد کرد و تصریح کرد: روان‌سازی ترافیک در این تقاطع‌ها و جلوگیری از خسارات وارده به مردم ماحصل انجام این کار بود.

شهردار دهدشت با اشاره به مشکلات ترافیکی در تقاطع‌های ذکر شده، افزود: با توجه به گره‌های ترافیکی که از بی‌نظمی عبور و مرور در این سه تقاطع حاصل شده بود و جهت جلوگیری از راه‌بندان چراغ راهنما نصب شده است.

تقوی با بیان اینکه اصلاح هندسی معابر از سال 91 در سطح شهر شروع شده است، اصلاح بلوارها، مسدود کردن تعدادی از بریدگی‌ها و نصب علائم راهنمایی در نقاطی از شهر را از جمله اقدامات شهرداری برشمرد و اذعان داشت: اجرای این طرح‌ها کاهش آمار تصادفات در سطح شهر دهدشت  را در پی داشته است.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبار اجرای طرح تاکنون در سیار نقاط شهری اجرایی نشده است.

شهردار دهدشت از خط‌کشی و نصب تابلوهای عبور عابر پیاده ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: چراغ عبور عابر پیاده در میدان امام حسین(ع) تا پایان مردادماه جاری نصب خواهد شد.

تقوی با اشاره به استقرار ایستگاه‌های تاکسی در محدوده میدان امام حسین(ع) و بار ترافیکی ایجاد شده در این قسمت خواستار جابه‌جایی ایستگاه تاکسی خط آموزش و پرورش شد و گفت: در صورت عدم شناسایی مکان مناسب جهت انتقال این خط، نسبت به جابه‌جایی 100 متری از میدان مرکزی اقدام خواهد شد.

شهردار دهدشت از پلیس راهور خواست در راستای کنترل ترافیک و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی، نیروهای خود را در تمامی تقاطع‌ها در سطح شهر مستقر کند و تنها به محدوده مرکزی شهر متمرکز نشوند.

تقوی ادامه داد: تا زمانی که مردم عادت به رعایت حق تقدم و توجه به چراغ‌ راهنما در این تقاطع‌ها کنند حضور مأموران راهنمایی و رانندگی در این نقاط لازم است.

 وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر در بین مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: بهترین راه برای این فرهنگ‌سازی استفاده از تبلیغات در صدا و سیما و نماز جماعت  است.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول