اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان:

ساخت و ساز در زنجان از حیطه مهندسی خارج شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان گفت: ساخت و ساز در زنجان از حیطه مهندسی خارج شده است.

ساخت و ساز در زنجان از حیطه مهندسی خارج شده است

هومن ثبوتی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ساخت و ساز مسکن در استان زنجان در دست غیر متخصصین و اشخاص غیر‌فنی است.

وی به نحوه ساخت و ساز مسکن در استان و شهر زنجان اشاره کرد و افزود: ساخت و سازهای فعلی کاملاً با نگاه منفعت‌طلبانه و به دور از هویت معماری ایرانی - اسلامی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان طرح و اجرای معماران در ساخت و ساز مسکن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: آینده شهر و ساخت و ساز باید در دستان معماران و متخصصین شهری قرار داشته باشد.

وی حرکت در مسیر ساخت و سازهای غیر فنی و غیر معمارانه را موجب خسران شهر دانست و تاکید کرد: باید نسبت به حقوق شهروندان در داشتن شهری زیبا و با اصول فنی متعهد بود.

ثبوتی با بیان اینکه ساخت و ساز در شهر زنجان به دست افراد غیر متخصص افتاده است، افزود: سرمایه‎گذاری افراد غیر متخصص در ساخت و ساز شهر و نگاه سودگرایانه به معماری و ساخت و ساز موجب بروز خسارت‎های اجتماعی در شهر خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان به تفکرات سازندگان مسکن اشاره کرد و گفت: پیمانکاران ساختمان به غلط فکر می‌کنند که ساخت و ساز باید در دست افرادی باشد که صرفاً به امور اجرایی ساختمان آشنایی دارند.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن صرفاً تجربی نیست، افزود: معماران قدرت نگاه از دید ساکنین و شهروندان را دارند و این موضوع باید در ساخت و ساز، معماری و شهرسازی شهر زنجان مورد توجه جدی باشد.

ثبوتی رعایت معماری ایرانی - اسلامی در ساخت و ساز و توسعه شهر زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای توسعه شهر طبق اصول معماری ایرانی - اسلامی باید از متخصصین متعهد بهره لازم برده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان نگاه ساختن و فروختن در بازار ساخت و ساز را آسیبی جدی برای شهر زنجان و کشور دانست و تاکید کرد: نگاه معمارانه به توسعه معماری شهر ضروری است.

وی توجه به حقایق شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: بساز و بفروش‌ها صرفاً به منافع شخصی و مالی خود توجه دارند و همه اصول و قواعد را نادیده می‎گیرند.

ثبوتی توجه به مفهوم زندگی برای همه اقشار جامعه از کودکان تا بزرگسالان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه حق زندگی و لذت از شهر و محیط زندگی خود را دارند و مسئولان باید با رعایت شاخصه‌های معماری بومی و ایرانی به تعهدات خود در قبال حقوق شهروندان جامع عمل بپوشانند.

مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد زنجان رسیدن به یک شهر خوب را در گرو تلاش جمعی عنوان کرد و افزود: باید با تلاش جمعی نسبت به ساختن شهری زیبا اهتمام ورزید.

وی معماری ایرانی را دارای شاخص‎های متعالی دانست و یادآور شد: باید از این شاخص‎ها در طراحی و اجرای پروژه‎های مسکن و فضاهای شهری بهره لازم برده شود.

ثبوتی تلفیق شاخصه‎های معماری ایرانی - اسلامی با ظرفیت‎های مدرن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: می‎توان با تکیه بر ظرفیت‎های دنیای مدرن و به‌کارگیری شاخصه‎های معماری ایرانی - اسلامی آثاری شاخص خلق کرد.

مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد زنجان شهر زیبا را ساختنی عنوان کرد و افزود: برای داشتن شهری زیبا باید آن را بسازیم.

انتهای پیام/73007/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول