اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحقق 95 درصدی ساخت و ساز روستایی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

واریز مابه‌التفاوت تسهیلات واحدهای دامی زلزله‌زدگان به حساب نظام مهندسی

مدیر‌کل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: مابه‌التفاوت تسهیلات بلاعوض واحدهای دامی زلزله‌زدگان به حساب نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان واریز می‌شود.

واریز مابه‌التفاوت تسهیلات واحدهای دامی زلزله‌زدگان به حساب نظام مهندسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قربان محمدی صبح امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت ساخت اماکن دامی مناطق زلزله‌زده در سازمان اظهار کرد: این مبلغ با امضای قراداد سه جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به حساب بانکی این نظام واریز می‌شود تا از طریق آن نسبت به تکمیل واحدهای دامی پیش ساخته اقدام شود.

وی با بیان اینکه 95 درصد از ساخت و سازهای تعهد شده در اماکن روستایی مناطق زلزله‌زده ارسباران تحقق یافته است، افزود: اتمام 95 درصد کار به معنی اتمام هر پروژه و طرحی محسوب می‌شود و تحقق این درصد در اماکن روستایی به منزله اتمام ساخت و ساز در این مناطق زلزله‌زده است و همزمان با سالگرد این حادثه طبیعی اتمام بازسازی مناطق مسکونی روستایی جشن گرفته می‌شود.

محمدی در تشریح آمار و ارقام ساخت و ساز در حوزه ماموریت خود گفت: 18 هزار و 800 قرارداد احداث واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده روستایی ارسباران بسته شده است.

این مقام ارشد استان از تحویل کلید 16 هزار و 200 واحد مسکونی در این مناطق از مجموعه‌های یاد شده خبر داد و گفت: این تعداد واحد مُهر اتمام خورده و به صاحبانشان برای سکونت تحویل داده شده است.

وی در حوزه مناطق مسکونی روستایی در عین حال کل واحدهایی را که در آنها امر ساخت و ساز آغاز شده بیش از 18 هزار واحد عنوان کرد و گفت: واحدهای باقی مانده صرفا در امور جزئی مانند آب و برق و یا امور داخلی ساختمان‌ها نیاز به تکمیل دارند.

وی همچنین با اشاره به واحدهای باقی مانده گفت: عمدتا واحدهای محدودی که هنوز آغاز به ساخت و ساز نکرده‌اند جزو واحدهایی فصلی هستند که صاحبانشان مشغله کاری را دلیلی برای اقدام نکردن عنوان می‌کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه دست رد به سینه این متقاضیان زده نمی‌شود، گفت: تسهیلات اختصاص یافته برای مناطق زلزله‌زده در اختیار این افراد و متقاضیان نیز قرا می‌گیرد اما پروسه ساخت و ساز این واحدها به این زودی به اتمام نخواهد رسید و زمانبر خواهد بود.

براساس آخرین آمار در اثر زلزله 21 مرداد و پس لرزه‌های آن واحدهای مسکونی در 555 روستا دچار تخریب و آسیب شده‌اند که در مجموع شامل 25 هزار و 689 واحد مسکونی می‌شوند و از این تعداد 19 هزار و 543 واحد جزو واحدهای تخریبی و 6 هزار و 146 واحد نیز به عنوان واحدهای تعمیری به ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام/60002/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول