اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کردستان:

3500 نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی کردستان هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی کردستان از عضویت بیش از 3 هزار و 500 نفر در این سازمان خبر داد.

3500 نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی کردستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عابد احمدی ظهر امروز در یازدهمین مجمع عمومی سالانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی استان که در آمفی تئاتر دانشگاه کردستان تشکیل شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 364 زن و 2 هزار و 196 مرد فارغ‌التحصیل رشته‌های مختلف کشاورزی، منابع ‌طبیعی و محیط زیست عضو سازمان هستند.

 

وی با بیان اینکه سازمان ه‌اکنون دارای 218 عضو حقوقی (مشاوره‌ای، خدماتی و پیمانکاری) است، تصریح کرد: ارتقای اخلاق حرفه‌ای در تمامی امور کشاورزی، ارتقای سطح دانش، گسترش فن‌آوری جدید در زمینه کشاورزی و رشته‌های مرتبط از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

این مسئول حفظ و پایداری محیط زیست و منابع تجدیدشونده به منظور دستیابی به توسعه پایدار، نظارت بر حسن اجرای وظایف فنی و حرفه‌ای اعضای سازمان و حفظ و حمایت از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی از خدمات مهندسین کشاورزی بهره‌مند شدند را از دیگر اهداف این سازمان ذکر کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی کردستان ادامه داد: سازمان به دنبال ایجاد انسجام، هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر بین شاغلان در امور کشاورزی با دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی، حمایت از تشکل‌های صنفی و تولیدی بخش کشاورزی، ساماندهی امر اشتغال مهندسین کشاورزی و منابع‌ طبیعی و کمک به صدور خدمات کشاورزی به خارج از کشور است.

احمدی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در طول سال گذشته شامل ثبت‌نام و صدور کارت عضویت برای 595 نفر از اعضای حقیقی و 26 مورد حقوقی و تمدید کارت 809 عضو حقیقی و 36 عضو حقوقی است.

وی به فعالیت‌های آموزشی سازمان در سال گذشته در استان اشاره کرد و ادامه داد: کاربرد سمپاش توربولاینر، به‌زارعی غلات کشت و برداشت، نظارت و مدیریت باغات، کارآفرینی در قرن 21، طراحی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از جمله کلاس‌های آموزشی برگزار شده برای اعضای سازمان در سال 91 بوده است.

این مسئول اضافه کرد: نقشه‌کشی در محیط اتوکد با شرکت 149 نفر، بازآموزی ناظرین امور دام با حضور 38 نفر، پرورش زنبور عسل با حضور 27 نفر و مواد بیولوژیک با شرکت 29 نفر از دیگر کلاس‌های آموزشی برگزار شده توسط سازمان در سال گذشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع 42 دور آموزشی با حضور هزار و 359 نفر از اعضای سازمان در سال گذشته برگزار شد.

احمدی به میزان ارجاع کار کارشناسی از طریق سازمان اشاره کرد و افزود: ارجاع 184 فقره پرونده ارزیابی معادن به کارشناسان مربوطه، نظارت بر طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور از طریق 20 شرکت عضو سازمان و نظارت بر طرح‌های آب و خاک از طریق جذب 10 کارشناس در طول سال گذشته انجام شده است.

به گفته وی تعیین صلاحیت، رتبه‌بندی و صدور پروانه اشتغال اعضای حقوقی به تعداد 103 شرکت و تمدید 44 شرکت نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 91 است.

وی اضافه کرد: با توجه به رونمایی سامانه خدمات اینترنتی سازمان تمامی اعضای حقیقی و حقوقی باید اطلاعات خود را در این سامانه به نشانی www.iaeo.ir وارد کرده و کد شناسایی دریافت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: شماره‌های نظام مهندسی و کارت‌های قبلی باطل شده و ادامه عضویت و فعالیت در سازمان منوط به ثبت‌نام الکترونیکی است.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول