اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گزارش فارس مطرح شد

بیمارستان‌های تازه تاسیس خراسان جنوبی کمبود نیرو دارند

بیمارستان شهرستان‌های سربیشه، درمیان و سرایان یک روز پس از افتتاح تعطیل شد، این مسئله موجب نگرانی مردم این شهرستان‌ها بوده که مبادا معرفی و رأی اعتماد به کابینه جدید سبب غفلت مسئولان به مشکلات این بیمارستان‌ها شود.

بیمارستان‌های تازه تاسیس خراسان جنوبی کمبود نیرو دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خبر تعطیلی بیمارستان‌های تازه تاسیس خراسان جنوبی که شاید آخرین پروژه‌های دولت دهم بودند و در آخرین روز تیرماه 92 افتتاح شدند، چنان تلخ است که مردمان شهرستان‌های درمیان، سرایان و سربیشه باورشان نشده است.

خبرنگاران اعزامی فارس به این سه شهرستان تعطیلی بیمارستان‌های 32 تختخوابی سرایان، درمیان و سربیشه را روایت کرده‌اند.

این روزها شاید مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید و معرفی و رأی اعتماد به کابینه سبب شود توجه مسئولان به پیگیری مشکلات سه بیمارستان تازه تاسیس خراسان جنوبی کم شود.

گزارش قبلی فارس در مورد تعطیلی این سه بیمارستان به دنبال خبری که برای نخستین‌بار از سوی رسانه‌های فارس و خاورستان منتشر شد و به دنبال آن پیگیری رسانه‌ها چنان سبب اخم مسئولان ارشد استانی شد که برخی از رسانه‌ها تصور کردند پرداختن به مطالبات مردم در مورد این بیمارستان‌ها دیگر خط قرمز شده است.

برخی مسئولان ارشد استانی که تنها با هدف تکمیل روزمه دولت و خودشان برای افتتاح این پروژه‌ها اقدام کرده بودند، بعد از انتقاد رسانه‌ها در افتتاح پروژه‌های بخش گاز تنها خبرنگاران را متهم کردند و البته برخی هم با نهایت بی‌انصافی برخی خبرنگاران را به سیاه‌نمایی محکوم کردند.

البته طولی نکشید تا مشکل این بیمارستان‌ها سر از رسانه ملی درآورد و آن موقع بود که مسئولان ارشد استانی که با کلی تدارک و فرش قرمز برای افتتاح این پروژه‌ها اقدام کرده بودند، کمی نگران شدند و به گفته برخی منابع خجالت‌زده شدند.

خبرنگاران اعزامی فارس به شهرستان‌های خراسان جنوبی هم به این نتیجه رسیدند که گویا مسئولان بهداشتی مشکل کمبود نیرو را به مسئولان ارشد استانی منعکس کرده بودند، اما گویا گوش شنوایی نبوده است.

البته برای مردم همین کافی نیست و انتظار دارند مسئولان پیگیر موضوع شوند و به همین دلیل سراغ فرمانداران شهرستان‌های سربیشه، درمیان و سرایان رفتیم.

بیمارستان سرایان تکمیل و تجهیز است و تنها مشکل کمبود نیرو دارد

خبرنگار فارس طی تماسی با فرمانداری سرایان موفق به گفت‌وگو با فرماندار نشد، اما یکی از پرسنل فرمانداری در ارتباط با تعطیلی بیمارستان شهرستان سرایان می‌گوید: بیمارستان تکمیل و تجهیز است و مشکل این بیمارستان کمبود نیروی انسانی است، زیرا اعتباری برای تامین نیروی انسانی تعریف نشده است، اما اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.

بخش تخصصی بیمارستان درمیان به دلیل کمبود نیرو تعطیل است

فرماندار درمیان هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: در حال حاضر اورژانس بیمارستان اسدیه فعال است، اما قسمت تخصصی این بیمارستان فعالیتی ندارد که علت آن کمبود نیروی متخصص است.

رجبعلی براتی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که دلیل کمبود نیروی متخصص در این شهرستان چیست؟ اظهار کرد: علت اینکه متخصصی حاضر نیست در این شهرستان خدمت کند، دو دلیل دارد که یکی اعتباری برای تامین نیروی انسانی در بودجه سال جاری تعریف نشده و دیگری اینکه امکانات این شهرستان از جمله پارک و مدرسه پیشرفته کم است.

مردم سربیشه تا شهریورماه صبر کنند

فرماندار سربیشه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: بیمارستان سربیشه با تمام امکانات آماده خدمت‌رسانی است و فعالیت پرسنل آماده ابلاغ بوده که امید است ردیف اعتباری تا شهریورماه حل شود.

غلامرضا حسین‌پور ادامه می‌دهد: مشکل خاصی در بیمارستان سربیشه نداریم و در حال حاضر اورژانس بیمارستان فعال و خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سربیشه نیز در ارتباط با بیمارستان سربیشه می‌گوید: در حال حاضر بحث در ارتباط با مشخص شدن ردیف بودجه و هزینه در مورد نیروی انسانی است.

جمشید مشایخی‌جم می‌افزاید: اورژانس و کلینیک‌ها به بیمارستان انتقال یافته و خدمات‌رسانی در بیمارستان انجام می‌شود.

کریمی: 1.5 سال تلاش برای تامین اعتبار بیمارستان‌ها بی‌نتیجه ماند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این ارتباط می‌گوید: اورژانس و کلینیک‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شده، اما بستری در این بیمارستان‌ها صورت نگرفته است.

قاسم کریمی در ارتباط با بخش‌های تخصصی بیمارستان می‌گوید: یک سال و نیم است تلاش می‌کنیم که اعتبار را بگیریم، اما همه عوامل دست به دست هم دادند تا این اعتبار اختصاص نیابد.

دوم مردادماه 92 نمایندگان استان خراسان جنوبی نسبت به افتتاح سه بیمارستان "سربیشه"،"سرایان" و"درمیان" که توسط معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 31 تیرماه افتتاح شده بود، به علت عدم اختصاص اعتبار لازم به رئیس جمهور تذکر دادند.

انتهای پیام/69008/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول