اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد

آغاز فعالیت بیمارستان منوجان در نیمه دوم امسال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تجهیزات بیمارستان منوجان نصب شده و همه امکانات آن آماده است و در نیمه دوم امسال پزشکان متخصص در آن مشغول به کار می‌شوند.

آغاز فعالیت بیمارستان منوجان در نیمه دوم امسال

سیدفریدون افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به عملکرد این دانشگاه در بخش آموزشی اظهار داشت: افتتاح دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی بهداشت، احداث ساختمان دانشکده پزشکی، جذب 126 نفر در رشته‌های پزشکی، 110 نفر اتاق عمل و جذب 15 عضو هیئت علمی از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: ساخت سالن آموزشی تشریح، احداث ساختمان نمازخانه، احداث سالن ورزشی دانشگاه، راه‌اندازی سیستم سما و کتابخانه دیجیتال دانشگاه در مجموعه خیریه فاطمیه، احداث و تجهیز باشگاه بدن‌سازی با 200 متر مربع زیربنا و 500 میلیون ریال تجهیزات، آغاز احداث فاز نخست خوابگاه دانشگاه با ظرفیت 500 نفر و احداث مسجد پردیزه دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده در زمینه آموزشی در شهرستان جیرفت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: رشته کاردانی بهداشت محیط این دانشگاه در سال جاری تبدیل به کارشناسی شده و راه‌اندازی رشته بهداشت دهان و دندان در حال پیگیری است.

وی افزود: در بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت نیز اقداماتی مانند خرید و تجهیز سیستم امحای زباله، خرید دستگاه ماموگرافی و رادیولوژی پرتابل، خرید دستگاه اکسیژن‌ساز، راه‌اندازی زایمان فیزیولوژیک، بازسازی و تجهیز سالن انتظار، بازسازی و تجهیز نمازخانه بیمارستان و ... انجام شده است.

افضلی تصریح کرد: در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت نیز فضای فیزیکی به میزان یک‌هزار و 600 متر مربع، تجهیز و راه‌اندازی 24 تخت nicu ، افزایش فضای فیزیکی اورژانس، خرید یک دستگاه رادیولوژی، چهار دستگاه آمبولانس و احداث چهار واحد پانسیون پزشک انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احداث بیمارستان‌های شهرستان‌های تابعه این دانشگاه بیان داشت: تجهیزات بیمارستان منوجان نصب شده و همه امکانات آن آماده است، نیروهای پرستاری و کارمندی آن نیز مشخص شده است.

افضلی عنوان کرد: با توجه به اینکه امتحان تخصصی در شهریور ماه برگزار و تقسیم نیروها در مهر ماه انجام می‌شود بعد از این تاریخ متخصص داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال مشغول به کار می‌شوند و این بیمارستان کمبود تجهیزاتی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بیمارستان شهرستان رودبار، 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و باید توسط اداره کل راه و شهرسازی تحویل داده شود که یک‌میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی آن آماده است.

افضلی با بیان اینکه بیمارستان شهرستان قلعه‌گنج نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمان تحویل ساختمان آن اعتبار تجهیزاتی آن تأمین می‌شود، بیان داشت: بیمارستان شهرستان کهنوج نیز با توجه به اینکه مرکزی است که به پنج شهرستان جنوبی فعلا ارائه خدمت پزشکی می‌کند، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به مبلغ 700 میلیون تومان تهیه شده و برای تکمیل ساختمان اورژانس 450 میلیون تومان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: سیستم سرمایشی بیمارستان شهرستان کهنوج با اعتبار حدود 400 میلیون تومان در حال ترمیم و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/80002/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول