اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان خبر داد

انجام 900 عمل جراحی در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان تعداد جراحی‌های انجام شده در بخش قلب این بیمارستان را از آغاز فعالیت 900 عمل اعلام کرد.

انجام 900 عمل جراحی در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان

عنایت‌الله کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آغاز فعالیت بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان از حدود پنج سال پیش اظهار داشت: طی این مدت این بخش موفقیت قابل توجهی را کسب کرده است.

وی تعداد عمل قلب انجام شده در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان را 900 عمل اعلام کرد.

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان با بیان اینکه 85 درصد از عمل‌های قلب انجام شده در این بخش کرونری بوده است، عنوان کرد: باقیمانده عمل‌های انجام شده در این بیمارستان هم مربوط به عمل‌های دریچه‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: طی پنج سال فعالیت بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان 60 عمل ترمیم دریچه انجام شده است.

کریمیان با اشاره به اینکه عمل ترمیم دریچه در مراکز معدودی در سطح ایران انجام می‌شود، ادامه داد: بخش قلب زنجان جزو این مراکز محدود محسوب می‌شود.

وی به انجام یک عمل نادر در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان اشاره کرد و گفت: در این عمل یک تومور بسیار بزرگ از قلب یک خانم 88 ساله خارج شد که همراه با ترمیم دریچه قلب بوده است.

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان عنوان کرد: از مجموع 900 عمل جراحی قلب انجام شده در این بخش 10 تا 15 درصد آن‌ها عمل‌های اورژانسی و نیمه اورژانسی بوده است.

وی میزان مرگ و میر ناشی از عمل را در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی دو درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در استانداردهای جهانی بین سه تا پنج درصد است.

کریمیان با تاکید بر پایین بودن عوارض ناشی از عمل جراحی در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی افزود: حتی یک مورد نارسایی کلیه منجر به دیالیز در این بخش روی نداده است.

وی استاندارد عفونت‌های بعد از عمل قلب را دو تا چهار درصد اعلام کرد و گفت: طی پنج سال فعالیت بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان حتی یک مورد عفونت روی نداده است.

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان مدت زمان بستری بیماران را در این بخش منطبق با استانداردهای جهانی اعلام کرد و ادامه داد: مدت زمان حضور بیماران در بیمارستان هفت روز است.

انتهای پیام/73004/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول