اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

عزت خبرنگاران نباید مورد خدشه قرار گیرد

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: عزت و شرافت خبرنگاران در سال‌های اخیر به ویژه دولت‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته که امیدواریم با درایت وزیر ارشاد دولت یازدهم جایگاه واقعی خبرنگاران مورد بازبینی و احیا قرار گیرد.

عزت خبرنگاران نباید مورد خدشه قرار گیرد

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در آستانه روز خبرنگار اظهار داشت: اصلی‌ترین رسالت یک خبرنگار و رسانه صادق بازگویی شفاف و روشنگری صادقانه افکار عمومی است که در این عرصه تلاشگران بی‌ادعا سعی می‌کنند واقعیت‌ها را انعکاس داده و با دلسوزی تمام نقادی را در دستور کار قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه خبرنگاران با حضور در عرصه‌های مختلف به عنوان یک مشاور امین می‌توانند مسئولان و خدمتگزاران را در صحنه‌های مختلف یاری کنند، عنوان کرد: اگر بگوییم خبرنگاران نظریه‌پردازان عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند سخن به گزاف نگفته‌ایم چرا که آنها با حضور در تمام صحنه‌های اجتماعی مشرف به تمام مسائل و نارسایی‌ها و گرفتاری‌های مردم هستند و بهترین محل رجوع مدیران همین اصحاب رسانه‌ها و خبرنگارانی هستند که بی‌ادعا اما صادقانه قلم می‌زنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون در حق خبرنگاران و احقاق حق واقعی آنها اجحاف صورت گرفته و آنگونه که در شأن آنها بوده حق و حقوق معنوی و مادی آنها لحاظ نشده است، افزود: در این بین باید به بی‌توجهی سال‌های اخیر نیز اشاره کرد که با برخی قوانین و مقررات دست و پا گیر و راه‌اندازی مجموعه‌های نظارتی کاهنده از حل مشکلات خبرنگاران بر دامنه معضلات و گرفتاری‌های خبرنگاران افزوده شده در حالی که بهتر بود وضعیت موجود خبرنگاران واقعی سر و سامان یافته و دغدغه‌های معیشتی، شغلی، سرپناه مناسب و دیگر امکانات مورد نیاز برای آنها فراهم می‌شد.

پیرموذن با یادآوری اینکه خبرنگاران همیشه در انجام رسالت خود نهایت اهتمام و تلاش خود را داشته‌اند و اگر نقدی نیز به دولتمردان و سیاستمداران مطرح کرده‌اند از سر دلسوزی و حل معایب و مشکلات بوده است، ادامه داد: باید فضای بازتری را برای نقادی و فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران ایجاد کنیم تا همچنان که آنها در پیگیری مشکلات اقشار مختلف مردم تلاش می‌کنند مشکلات خودشان نیز مورد کم‌توجهی قرار نگرفته و نسبت به حل مشکلات و دغدغه آنها اقدامات ضروری و مورد نیاز صورت گیرد.

وی تصریح کرد: به احترام خبرنگاران و روز پاسداشت عزت و شرافت تک تک خبرنگاران بنده از وزیر معرفی شده فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهم خواست تا یکی از برنامه‌های اصلی و اساسی خود را رفع مشکلات و موانع پیش‌روی خبرنگاران قرار دهد که در صورت داشتن برنامه مدون برای اصحاب رسانه در فضای تعاملی قطعاً به وزیر معرفی شده رای اعتماد خواهیم داد.

خبرگزاری فارس پرتلاش و مجاهدانه در عرصه اطلاع‌رسانی حضور دارد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با یادآوری اینکه خبرگزاری فارس به عنوان یک رسانه کوشا و پر تلاش شبانه‌روزی صادقانه و مجاهدانه در سنگر اطلاع‌رسانی حضور پیدا کرده است، بیان داشت: باید گفت این خبرگزاری مرجعیت رسانه‌ای کشور را دارد و همیشه توانسته است نقش تاثیر‌گذار خود را ایفا کند.

پیرموذن برگ برنده خبرگزاری فارس را ارزشی بودن و داشتن نیروهای پر تلاش و خستگی‌ناپذیر توصیف کرد و گفت:‌ در سال‌های اخیر شاهد تاثیر‌گذاری این رسانه در عرصه داخلی و بین‌المللی بودیم به طوری که بر اساس ارزیابی‌های کشوری نیز این خبرگزاری در تراز بین‌المللی نقش‌آفرینی می‌کند.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با قدردانی از سرپرستی خبرگزاری فارس در استان اردبیل که در انعکاس اخبار و رویدادها بی‌ادعا اما جهادگونه در این سنگر تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد:‌ بنده معتقدم معتبرترین رسانه و خبرگزاری ملی، خبرگزاری فارس است که توانسته است ظرفیت خوبی را برای اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف، سریع و به موقع فراهم آورد.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول