اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس به بهانه روز خبرنگار گزارش می‌دهد

چه نهاد و دستگاهی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی تجلیل می‌کند

با توجه به نزدیک شدن به روز خبرنگار باید دید میزان توجه مسئولان به مشکلات این قشر چگونه بوده و چه نهاد و دستگاهی از این قشر زحمتکش به پاسداشت زحمات از آنها تجلیل می‌کند.

چه نهاد و دستگاهی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی تجلیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، این روزها با نزدیک شدن به 17 مرداد ماه روز خبرنگار فعالان عرصه قلم با وجود اختصاص یک روز از 364 روز باز هم به دنبال رسالت خبری خود هستند که به واقع باید گفت این قشر زحمت کش‌ترین و خطیرترین وظیفه و رسالت را بر عهده دارند و به آن واقف هستند.

در واقع 17 مرداد ماه یادآور خاطره بزرگمرد عرصه اطلاع‌رسانی شهید «محمود صارمی» است، شهیدی که به معنای واقعی مصداق آیه «ن وَ القَلَم وَ مَا یَسطرون» بود و فراغش بهانه‌ای شد برای گرامیداشت سالروز مرگش و نامگذاری این روز به عنوان روز خبرنگار برای دیگر هم‌کیشانش.

همان‌گونه که همگان می‌دانیم خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان هستند تا مشکلات جامعه را بدون هرگونه کم و کاستی به گوش مسئولان برسانند تا بتوان مشکلات امور را به نحو احسن برطرف کرد.

بی‌شک رسانه‌ها رسالت بس خطیری در عرصه اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن فرهنگ در سطوح مختلف و نقش موثری در توسعه، پیشرفت و آبادانی هر منطقه داشته و دارند، به گونه‌ای که مسئولان در جلسات رسمی و غیر رسمی رسانه‌ها را پل ارتباطی بین خود و مردم می‌دانند و مشکلات جامعه را از رسانه‌ها دریافت می‌کنند.

خبرنگاران در برهه‌ها و مقاطع مختلف در کنار دولت‌مردان و مردم به عنوان حاملان پیام و مرسلان خبر به تحلیل واقع‌ بینانه‌ای از وقایع می‌پردازند و اطلاع‌رسانی شفاف و واضح را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند تا بتوان میزان مشکلات جامعه را که خود فردی از افراد این جامعه هستیم از سوی مسئولان مربوطه برطرف و مرتفع سازند.

حال باید گفت؛ خبرنگاران چه میزان توانسته‌اند به وظیفه خطیر خود عمل کنند و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته‌اند مشکلاتی که از قلم خبرنگاران جاری و ساری شده را رفع کنند.

نمی‌خواهیم عملکرد خبرنگاران و مسئولان را بررسی و بیان کنیم، اما آنچه مهم است چه تعداد از خبرنگاران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به وظایف خود آشنا و به خوبی به آن پایبند هستند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد خبرنگاران بر اساس گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی 118 نفر است. آنها به وظیفه خبری خود واقف بوده و همچنان پایبند به اصول و ضوابط هستند، به گونه‌ای که به گفته امین کمالوندی رسانه معاند با نظام در این استان وجود ندارد.

در 14 مردادماه از خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد به بهانه روز خبرنگار تجلیل شد و در این بین برخی از مدیر مسئولان خبرگزاری‌ها، سایت‌های استانی، روزنامه و هفته‌نامه‌ها به بیان مشکلات زندگی و کاری خود پرداختند تا جدا از این‌که همیشه این قشر اخبار و مشکلات جامعه را به مسئولان انعکاس می‌دهند، امروز این مسئولان پاسخگوی مشکلات قشر زحمت‌کش خبرنگاران باشند.

یکی از نمایندگان اصحاب رسانه استان گفت: 70 درصد آن‌ها به دلیل وضعیت نامساعد مالی در برابر فرزند و عیال خود شرمنده می‌شوند و همچون دیگر افراد جامعه مشکلات زیادی دارند که نیازمند توجه مسئولان ارشد کشوری و استانی است.

در اصل خبرنگار به فکر معیشت همه هست و شاید کسی به فکر معیشت او نباشد و کسی از پشت صحنه زندگی او خبر نداشته باشد، بی‌شک؛ این شخص نیاز به تمکن مالی دارد، آیا نباید سرپناهی داشته باشد و بتواند دل فرزند و همسر خود را شاد کند، چه کسی از پشت صحنه زندگی این قشر زحمت‌کش که همیشه پای درد و دل دیگران نشسته‌اند، تصویر یا گزارشی دارد؟

حال باید گفت در آستانه روز خبرنگار که مسئولان آن‌ها را پل ارتباطی بین خود و آحاد جامعه می‌دانند، چه میزان به مشکلات و دغدغه‌های فکری این قشر توجه شده است؟  با نزدیکی یک روز از 364 روزی که خبرنگاران در تمام وقت مشکلات جامعه را بر اساس وظیفه خطیر خود انعکاس می‌دهند، نهاد و یا دستگاه دیگری جدا از مراسمی که فرهنگ و ارشاد این استان به عنوان متولی اصحاب رسانه و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرد، به یاد تجلیل و تقدیر از این قشر است.

امیدواریم دیگر مسئولان نهادها و دستگاه‌ها خود به صورت جدی و واقعی از فعالان اصحاب رسانه تجلیل کنند تا دلگرمی برای این قشر زحمت‌کش باشد و مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

=============

گزارش از اسماء وفابین

=============

انتهای پیام/82011/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول