اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

خواسته‌های خبرنگاران معقول است/خانه‌دار شدن مجردها به شرط ازدواج طی 3 ماه

استاندار همدان گفت: شرایط برای خانه‌دار شدن افراد مجرد نیز فراهم شده، پس اگر کسی بخواهد می‌‌تواند یک شبه هم ازدواج کند.

خواسته‌های خبرنگاران معقول است/خانه‌دار شدن مجردها به شرط ازدواج طی 3 ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در همدان با قدردانی از زحمات خبرنگاران، سختی این حرفه را ملموس و مشهود عنوان کرد و ابراز داشت: جامعه خبری استان به ما انتقاد می‌کنند که آنها را درک نمی‌کنیم، ولی این طور نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است، مقوله «ارتباطات» را عامل اطلاق این عنوان دانست.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همه در دهکده جهانی از حال و هوای هم باخبر هستند، ادامه داد: در پشت صحنه این وضعیت، اشخاصی باهوش و با قدرت تجزیه و تحلیل بالایی به نام خبرنگاران حضور دارند که در آن واحد چندین کار را با هم به منظور ارائه خبر به مخاطب انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اظهار تعجب از برخی سخنان مبنی بر شکایت از خبرنگاران، ضمن رد این مطلب گفت: موردی پیش نیامده که کسی از خبرنگاری شکایت کند و اگر قرار بر شکایت باشد از مدیرمسئولان رسانه‌ها خواهد بود نه خبرنگار؛ هرچند بنای شکایت از مدیرمسئولان را نیز نداشته و نداریم.

وضعیت نامطلوب درآمدی جامعه رسانه‌ای

آزاد در ادامه به وضعیت نامطلوب درآمدی جامعه رسانه‌ای پرداخت و عشق به کار را تنها انگیزه سر پا ماندن مطبوعات و رسانه‌ها دانست.

وی از سطح پایین مطالعه روزنامه در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر تنها 45 درصد مردم استان روزنامه می‌خوانند و خریداران روزنامه کمتر از آن است.

استاندار همدان با بیان اینکه باید تعداد مخاطبان مطبوعات را افزایش دهیم، ابراز داشت: همین امر موجبات درآمدزایی جامعه خبری را تا حدودی فراهم می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات خبرنگاران است، گفت: در موضوع مسکن مهر، شرایطی را فراهم کردیم که افراد مجرد نیز برای این امر ثبت‌نام کنند، به شرطی که ظرف چند ماه متأهل شوند.

خانه‌دار شدن مجردها به شرط ازدواج طی 3 ماه/کار نشد ندارد

آزاد با بیان اینکه کار نشد ندارد، گفت: شرایط برای خانه‌دار شدن افراد مجرد نیز فراهم شده، پس اگر کسی بخواهد می‌‌تواند یک شبه هم ازدواج کند.

وی در ادامه تقاضاهای قشر خبرنگاران را معقول دانست و ادامه داد: تا بدان جا که به دولت ارتباط داشته باشد پیگیر رفع و رجوع مسائل و مشکلات خواهیم بود.

استاندار همدان اثرگذاری جامعه رسانه‌ای در توسعه استان را کمرنگ دانست و خواستار تقویت این امر شد.

وی فضای انتقاد در استان را باز قلمداد کرد و در ادامه گفت: خبرنگاران باید دانش خود را بالا برده و با این کار شأن خود را حفظ کنند.

ارتقای دانش خبرنگاران/نقاط مثبت استان را برجسته کنیم

آزاد با گلایه‌مندی از برخی خبرنگاران در طرح سئوالات بی‌پایه و اساس تصریح کرد: ارتقای دانش و آگاهی در میان هر قشری به ویژه قشر تأثیرگذار خبرنگاران، زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را مهیا می‌کند.

وی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان را بالا دانست و ادامه داد: اصحاب رسانه استان باید نقاط مثبت استان را برجسته کرده و به دیگر نقاط کشور و حتی جهان مخابره کنند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از طرح برخی مباحث در بعضی از رسانه‌ها، آن را ظلم به خود خواند و گفت: درج مطالبی در ارتباط با جیره‌بندی آب و وضعیت بحرانی آن در برخی رسانه‌ها نادرست است.

مانع از بروز بحران آب شدم

وی ادامه داد: قبل از ورودم به همدان، در مورد این استان تحقیقاتی داشتم و متوجه شدم با وضعیت موجود، در آینده دچار بحران آب می‌شود، بنابراین با دستور به دستگاه‌ها خواستار جیره‌بندی آب از سوی آنها شدم تا مردم در مضیقه قرار نگیرند.

آزاد در پایان سخنانش با بیان اینکه برای روستاها نیز تدابیری اندیشیده شده بود، گفت: سال گذشته 1.5 میلیارد تومان برای اجازه تانکر آبرسانی به روستاها اختصاص یافت تا دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/89002/ب30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول