اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات همدان:

مدیران حرمت خبرنگاران را حفظ کنند

رئیس خانه مطبوعات استان همدان خطاب به مدیران استان گفت: از شما می‌خواهم حرمت ما را حفظ کنید وگرنه دست خبرنگار باز است و می‌تواند از ابزار پرنفوذ قلم استفاده کند.

مدیران حرمت خبرنگاران را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عارف شامگاه سه شنبه در همایش گرامیداشت روز خبرنگار در همدان اظهار داشت: از سال گذشته بزرگداشت روز خبرنگار در همدان به یک هفته افزایش یافته و برنامه‌های مختلفی در این راستا تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال هفته خبرنگار نسبت به سال گذشته پربارتر بود، گفت: امیدواریم در سال‌های آتی شاهد برنامه‌های بهتر و بیشتری در این زمینه باشیم.

رئیس خانه مطبوعات همدان با گلایه‌مندی از بروز برخی اتفاقات نامطلوب برای جامعه خبری افزود: چند سالی است در روزهایی که به نام بزرگداشت خبرنگار رقم خورده به جای ارج نهادن به این قشر پرتلاش، اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد که اصلاً قصد ندارم از آن عنوان «یک جریان» نام ببرم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهد به جزئیات این اتفاقات اشاره کند، ادامه داد: این وقایع دل جامعه خبری را به درد می‌آورد و فعالان این بخش را وادار به موضع‌گیری می‌کند که به هیچ عنوان زیبنده خبرنگاران و مدیران اجرایی استان نیست.

عارف خطاب به مدیران استان گفت: از شما می‌خواهم حرمت ما را حفظ کنید وگرنه دست خبرنگار باز است و می‌تواند از ابزار پرنفوذ قلم استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش بی‌وقفه جامعه خبری استان با وجود تمام مشکلات پیش رو، حاصل آن را تولید 103 هزار خبر در سطح استان طی سال گذشته عنوان کرد.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان از سختی کار تولید یک خبر سخن راند و ادامه داد: یک خبرنگار برای تولید خبر زحمات زیادی را متحمل می‌شود که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش برای خانه‌دار کردن اهالی رسانه استان گفت: طی مذاکرات صورت گرفته افراد مجرد نیز با شرایطی خاص می‌توانند برای مسکن مهر ثبت نام کرده و خانه‌دار شوند.

عارف ابراز امیدواری کرد وعده‌های مسئولان در قبال خبرنگاران در حد کاغذ و نوشته باقی نماند و زودتر به خود جامه عمل بپوشد.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان نیز از مظلومیت قشر خبرنگار به ویژه خبرنگاران ورزشی سخن گفت و ادامه داد: جامعه ورزشی‌نویس استان از حداقل امکانات محروم هستند و همین امر بر مظلومیت این قشر می‌افزاید.

فرشید گل‌محمدی نبود جایگاه مناسب برای خبرنگاران، اینترنت، دستگاه فاکس، رایانه و مسائلی از این دست در استادیوم ورزشی را از مشکلات پیش رو دانست و بر لزوم رفع آنها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه 45 عکاس و خبرنگار ورزشی عضو انجمن ورزشی‌نویسان هستند، ابراز داشت: متأسفانه از زمان فعالیت این انجمن، چوب لای چرخ فعالیت آن گذاشته‌اند و اگر نبود حمایت فرماندار و رئیس خانه مطبوعات و اداره ورزش و جوانان نمی‌توانستیم تا بدین‌جا پیش رویم.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان از استاندار همدان خواست به مانند مدیران قبلی تنها وعده‌ ندهد و با حمایت از قشر خبرنگاران به ویژه خبرنگاران ورزشی، امکانات لازم را برای فعالیت آنها مهیا کند.

انتهای پیام/89002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول