اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان:

خبرنگاران حافظ کیان کشور در مقابل هجمه‌ها هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: خبرنگاران به مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مقابل انواع هجمه‌های دشمن ایستادگی می‌کنند و حافظ کیان کشور هستند.

خبرنگاران حافظ کیان کشور در مقابل هجمه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در همدان با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای اصحاب رسانه اظهار داشت: همدان از جمله استان‌هایی است که در راستای ارزش‌گذاری به جایگاه اصحاب رسانه، روز خبرنگار را از یک روز به یک هفته افزایش داده است.

وی با بیان اینکه باید جایگاه واقعی خبرنگاران را مد نظر داشت، گفت: خبرنگاری به عنوان یکی از 10 شغل پرخطر دنیا معرفی شده و در میان این 10 شغل نیز به عنوان دومین شغل پرخطر مطرح است.

*خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خبرنگاران را رابط بین مردم و مسئولان دانست و ادامه داد: خبرنگاران این مرز و بوم به مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مقابل انواع هجمه‌های دشمن ایستادگی کرده‌اند و رسالت خطیر خود را در دفاع از کیان کشور مد نظر دارند.

وی تلاش اصحاب رسانه برای رشد و شکوفایی کشور را ستودنی خواند و ابراز داشت: تلاش در راستای تقویت وحدت و تأمین منافع ملی از دیگر شاخصه‌های خبرنگاران است که به حق آنها را باید سربازان ولایت نامید.

بیات در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکلات خبرنگاران، از بیمه 500 نفر در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، انجمن‌ها و حیطه خبررسانی خبر داد و گفت: 445 نفر از این تعداد بیمه شده‌ها را خبرنگاران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به خبرنگاران افزود: برگزاری چهار دوره تخصصی، اعزام نمایندگان استان برای شرکت در دوره‌های تخصصی، برگزاری جشنواره محلی مطبوعات و برگزاری انتخابات خانه مطبوعات از جمله اقدامات صورت گرفته بود هر چند در مورد اخیر آن‌طور که باید و شاید استقبالی از سوی اصحاب رسانه نشد.

نماینده روزنامه‌های استان همدان نیز پیرو سخنانی با اشاره به برخی مشکلات جامعه خبری استان، خواستار اجرای برنامه‌های تحول‌خواهانه و عدالت‌گرایانه برای جامعه رسانه‌ای استان شد.

*شانه‌های خبرنگار پله ترقی مدیران نیست

مریم مقدم، برخورداری خبرنگاران از حق اصل گردش آزاد اطلاعات را از ضروریات دانست و گفت: به طور حتم افزایش آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی صحیح از این طریق حاصل می‌شود.

وی اعطای مسکن مهر، دریافت تسهیلات خبرنگاری، دریافت حقوق ثابت و بیمه از جمله وعده‌هایی است که پس از گذشت سال‌ها هنوز در حد وعده باقی مانده است.

نماینده روزنامه‌های استان همدان با بیان اینکه شانه‌‌های خبرنگاران پله‌های ترقی مدیران نیست، ابراز داشت: دیگر زمان دادن وعده وعیدهای لفظی مدیران به خبرنگاران گذشته به همین دلیل نگاه هیچ مدیری به قلم خبرنگار نباید نگاه ترفیع جایگاه و موقعیت باشد.

نماینده خبرگزاری‌های استان همدان نیز با بیان اینکه قشر خبرنگار همواره محکوم به نبایدهاست، در ادامه افزود: حقوق و مزایای این قشر بسیار ناچیز بوده و گاهی کمتر از حقوق یک کارگر ساده است.

*قشر خبرنگار محکوم به نبایدهاست

میثم ناصرنژاد یک شبه خبرنگار شدن برخی را آفت بزرگی برای جامعه خبری عنوان کرد و ابراز داشت: نقد خبرنگار باید به دور از غرض‌ورزی بوده و تنها با هدف اصلاح وضع موجود انجام گیرد.

وی بی‌توجهی در عدم رفع مشکلات مالی این قشر را زمینه عدم انجام کارهای بزرگ دانست و تصریح کرد: نداشتن رفتار مناسب با خبرنگاران از سوی برخی مدیران و مسئولان از دیگر مشکلات پیش رو است که باید فکری به حال آن شود.

نماینده خبرگزاری‌های استان همدان نبود امکانات مناسب برای این قشر از جامعه را از دیگر دغدغه‌ها دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای رفع آن تأکید کرد.

انتهای پیام/89002/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول