اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان:

60 درصد مشکلات اجتماعی ناشی از مشکلات شهری است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان گفت: بیش از 60 درصد مشکلات اجتماعی ناشی از مشکلات شهری است.

60 درصد مشکلات اجتماعی ناشی از مشکلات شهری است

هومن ثبوتی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: داشتن شهری سالم و زیبا موجب کاهش مشکلات اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

وی به رابطه شهر و مشکلات اجتماعی اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز شهری و معماری و شهرسازی در بروز عارضه‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان مشکلات شهرنشینی در دنیای امروز را یادآور شد و تاکید کرد: عدم رعایت اصول معماری و شهرسازی در شهرسازی موجب تبعات اجتماعی بسیاری می‌شود.

وی ضمن تاکید بر رعایت معماری ایرانی- اسلامی در ساخت و توسعه شهر زنجان، خاطرنشان کرد: بدون رعایت اصول معماری بومی و ایرانی نمی‌توان انتظار رعایت حقوق شهروندی را داشت.

ثبوتی ساخت و ساز مسکن در شهر زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نوع ساخت و سازها در روند توسعه شهر نقش دارد و توسعه شهر موجب شکل‌گیری اثرات روحی و روانی بر روی شهروندان می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان توجه به موضوعات روحی و روانی شهروندان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهری زیبا و اصولی موجب نشاط، سرزندگی و سلامت شهروندان خواهد شد.

وی خواستار رعایت ساخت و سازهایی با اصول معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی شد و تاکید کرد: بدون حرکت در این مسیر نمی‌توان نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری جامع عمل پوشاند.

ثبوتی به مشکلات اجتماعی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مشکلات روحی، روانی و حتی موضوع طلاق را می‌توان در ارتباط مستقیم با موضوع شهرسازی و معماری ارزیابی کرد.

وی حرکت در مسیر توسعه شهر سالم را خواستار شد و اظهار داشت: داشت شهری سالم با شهروندان سالم آرمانی است که باید همه با هم برای تحقق آن تلاش کنیم.

ثبوتی داشتن محل مناسب برای بازی کودکان و تفریح برای اقشار مختلف جامعه را نیازی مهم ارزیابی کرد و گفت: نیازهای اقشار مختلف جامعه باید در سطح شهر به شکل شایسته و مناسبی پاسخ داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان نگاه به حقایق شهری را خواستار شد و تاکید کرد: مسئولین باید نسبت به نگاه مناسب و اصولی به ابعاد مختلف شهری اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به نحوه ساخت و سازها در سطح شهر توجه جدی صورت گیرد، افزود: باید نسبت به نحوه ساخت و سازها و رعایت قوانین معماری و شهرسازی توجه جدی صورت گیرد.

ثبوتی رعایت معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازهای شهر زنجان را خواستار شد و تاکید کرد: مردم و مسئولین باید نسبت به رعایت شاخص‌های معماری ایرانی و اسلامی تلاش کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان الگوگیری از معماری ایرانی و اسلامی در ساخت بناها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مسئولین و کارشناسان معماری و شهرسازی باید نسبت به رعایت الگوهای معماری بومی شهر زنجان در طراحی و اجرای پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی استفاده از تکنولوژی معماری مدرن را یادآور شد و گفت: استفاده از تکنولوژی معماری مدرن در کنار رعایت الگوهای بومی در ساخت و سازها و معماری شهر زنجان مورد توجه باشد.

ثبوتی اهمیت مفاهیم در معماری و شهرسازی را خواستار شد و تاکید کرد: باید در معماری و شهرسازی به مفاهیم معنایی معماری بومی شهر زنجان توجه جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/73007/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول