اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

مجتمع هنرهای دینی و 27 ایراد فنی در ساختمان / ساختمان را موقت تحویل گرفتیم

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت:‌ تاکنون 27 مورد ایراد فنی از ساختمان جدید‌الاحداث مجتمع هنرهای دینی اردبیل مشاهده کرده و آن را به مسئولان گوشزد کردیم تا اصلاح کنند.

مجتمع هنرهای دینی و 27 ایراد فنی در ساختمان / ساختمان را موقت تحویل گرفتیم

ساسان ناطق در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص آخرین وضعیت مجتمع هنرهای دینی در اردبیل اظهار داشت:‌ زیر‌ساخت فرهنگی کشور جزو شاخص‌های پیشرفت آن کشور محسوب می‌شود و در این زمینه باید به صورت اساسی و با برنامه‌ریزی دقیق اقدامات همه جانبه انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع هنرهای دینی اردبیل جزو زیر‌ساخت‌های اساسی حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات استان اردبیل است که طولانی شدن آن و چرخه ناقص تکمیل و افتتاح این پروژه مشکلات بسیاری را به همراه داشته است که سبب شده تا ما تاکنون بعد از گذشت سال‌ها نتوانیم از این ساختمان که فاز اول آن دهه فجر افتتاح شده استفاده کنیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل یادآور شد: مسئول اصلی اجرای پروژه راه و شهرسازی و پیمانکار عملیاتی آن بوده اما در 10 سال گذشته این پروژه به صورت ناقص و با ایرادات فنی اجرایی و عملیاتی شده و در 12 بهمن ماه سال گذشته شاهد بهره‌برداری این پروژه بودیم که از آن زمان تاکنون حوزه هنری موفق به اسباب‌کشی به این ساختمان نشده است.

ناطق به نامه‌نگاری‌های متعدد در خصوص ایرادات این پروژه با راه‌ و شهرسازی اشاره کرد و گفت: پیمانکار این پروژه از روی بی‌تجربگی و خطا و اشتباهی که انجام داده بود کار را به صورت ناقص و نیمه‌تمام به صورت موقت تحویل داده است و امروز نیز حاضر به پاسخگویی در خصوص ایرادات و اشکالات نیست.

این مسئول با اشاره به کیفیت پایین ساخت و ساز در این پروژه و حیف و میل بیت‌المال در اجرای این پروژه عنوان کرد: ما بارها درخواست کردیم تا مسئولان ارشد استان و راه و شهرسازی از این پروژه بازدید کنند که تاکنون این درخواست ما محقق نشده است چرا که امروزه هر کس مراقب کلاهش است تا مبادا بادی آن را ببرد و ایرادی به کار او وارد شود در حالی که باید قصور، کوتاهی و ایرادات را گردن گرفت و در برابر افکار عمومی پاسخگو بود.

در سفر فرهنگی دولت ریالی به حوزه هنری اختصاص نیافت

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان داشت: در سفر سوم رئیس جمهور و هیئت دولت که یک سفر فرهنگی بوده ریالی به حوزه هنری اختصاص نیافت و برای تکمیل مجتمع هنرهای دینی و برنامه‌های نرم‌افزاری و برپایی کلاس‌های آموزشی و اجرای طرح‌های مختلف ریالی اعتبار به این حوزه اختصاص نیافت و موفق نشدیم مجتمع هنرهای دینی را در موعد مقرر به شکل کیفی و مطلوب تکمیل کرده و راه‌اندازی کنیم.

ناطق افزود: در زمان استانداری صابری سه بار از این پروژه بازدید به عمل آمد ولی چون سال گذشته با مشکل نقدینگی روبرو بودیم اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه اختصاص نیافت و تنها در مدت کوتاه دو سه ماهه سعی شد عجولانه و بدون توجه به کیفیت پروژه این مجموعه ظاهراً افتتاح شود.

وی مدعی شد: مسئولان امر نسبت به کیفیت پروژه بی‌تفاوت شده‌اند که البته این کار به دلیل تزریق نشدن اعتبارات بوده که گاه به تعطیلی پروژه و یا به نیمه‌تعطیل شدن آن منجر شده است هر چند در اجرای این پروژه مسئولیت با راه‌ و شهرسازی بوده و ما بیشتر تماشاچی بودیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: حتی مسئولان راه و شهرسازی و پیمانکار زیر بار اجرای نمای سفالی نرفتند و ما مجبور شدیم قراردادی را با پیمانکاری مجرب ببندیم به طوری که 50 درصد کار در حال انجام بود که نزدیکی‌های افتتاح به ما فشار آمد تا نما را به هر شکل ممکن تکمیل کنیم که در این مقطع قول دادند 10 میلیون تومان را نیز تزریق کنند تا کار چند شیفته و با خرید مصالح و تلاش پیمانکار سرعت مضاعفی بگیرد اما زمانی که کار به مرز 90 درصد رسید نه تنها ریالی ندادند بلکه مجری پروژه کار نما را نیمه‌کاره تعطیل کرده و این کار نیز تاکنون بلاتکلیف متوقف شده است.

ناطق ادامه داد:‌ شایسته و زیبنده نیست که مسئولان حرفی را بزنند و یا وعده‌ای را بدهند اما قادر به اجرای آن نباشند یا بخواهند از آن طفره بروند.

این مسئول به بازدیدهای مکرر مهندسان راه و شهرسازی از پروژه و 27 مورد ایرادگیری از مسائل فنی ساختمان اشاره کرد و گفت: ما خواستار اصلاح این ایرادات هستیم و ساختمان را نیز موقتاً تحویل گرفته‌ایم اما در پنج ماه گذشته پیمانکار تنها دو بار بازدید کرده و قول داده تا ایرادات را برطرف کند اما خبری از رفع ایرادات نیست.

ساختمان افتتاح نشده چکه می‌کند

رئیس حوزه هنری استان اردبیل یکی از ایرادات اصلی ساختمان جدید‌الاحداث مجتمع هنرهای دینی را چکه‌ از سقف در هنگام بارش باران توصیف کرد و تاکید کرد: در تمام پنج اتاق مهیا شده کارکنان ما باید در روزهای بارانی با چتر در اتاق حضور پیدا کنند و ما نمی‌دانیم این ساختمان را برای حوزه هنری ساخته‌اند و یا نیروی دریایی و یا علاقمندان به رشته واتر‌پلو به طوری که نشت آب و استفاده کردن از مصالح نامرغوب واقعاً در برخی از ساختمان‌ها سبب ترک‌خوردگی دیوارها و حتی فروریختن گچ سقف‌ها شده است.

ناطق به برخی از ایرادات جزئی نظیر چفت نبودن در و یا تراز نبودن لبه برخی از پنجره‌ها و درب‌های ورودی اشاره کرد و یادآور شد: سئوال ما اینجاست که چگونه برخی‌ها که ادعایشان زمین و زمان را نمی‌گیرد به چنین خیانتی دست می‌زنند و حاضر هستند بیت‌المال هدر برود اما خودشان به سود کافی دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در این امر خود جامعه هنرمندان متضرر شدند و در حالی که مجتمع هنرهای دینی یک ضرورت جدی برای توسعه و تقویت کلاس‌های آموزشی، ساختمان اداری، سالن‌های نمایش و اجرای برنامه‌های هنری و موسیقی بوده است همچنان به دلیل سهل‌انگاری‌های انجام شده قابل استفاده و دسترسی نیست.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: ما مجبور هستیم از هزینه‌های خودمان بخشی را به سر و سامان دادن این پروژه اختصاص دهیم تا شاید در چند سال آینده این ساختمان از بلاتکلیفی خارج شود تا مشکل کمبود فضا و تنگنای ساختمانی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم و امکان برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های هنری وجود ندارد برطرف شود.

انتهای پیام/62001/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول